Tworzenie dydaktycznych serwisów WWW. Podstawy Web-Design. Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Tworzenie dydaktycznych serwisów WWW. Podstawy Web-Design.
Kod modułu: 12-PE-WM-S1-6TDSW
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot Tworzenie dydaktycznych serwisów WWW. Podstawy Web-Design. ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawami tworzenia dydaktycznych stron serwisów WWW. Ogólne cele zajęć z przedmiotu polegają na aktualizacji, kształtowaniu, poszerzeniu, pogłębieniu u studentów wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie tworzenia stron WWW za pomocą HTML, XHTML i CSS. Zajęcia polegają na praktycznych ćwiczeniach z zakresu tworzenia stron WWW.
Wymagania wstępne:
Posiadanie podstawowych umiejętności obsługi komputera, wyszukiwania informacji w Internecie, obsługa edytora tekstowego, obsługa kilku przeglądarek Internetowych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych. [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [4/5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [_K_2]
K_K03 [1/5] K_K05 [2/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_3]
K_K07 [2/5] K_K08 [2/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [3/5]
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [_U_2]
K_U05 [1/5] K_U10 [2/5]
potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych; potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [_U_3]
K_U12 [4/5] K_U13 [5/5]
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej; potrafi przetwarzać teksty, wykorzystywać arkusze kalkulacyjne, korzystać z baz danych, posługiwać się grafiką prezentacyjną, korzystać z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwać i przetwarzać informacje; potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii; potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności; zna i samodzielnie uzupełnia wiadomości na temat kodowania stron w języku HTML w różnych standardach, w tym przy użyciu stylów CSS; potrafi utworzyć prosty serwis dydaktyczny; [_U_4]
KN_U04 [1/5] KN_U08 [3/5] KN_U12 [2/5] KN_U18 [1/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi [_W_1]
K_W01 [1/5] K_W02 [2/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej; ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych [_W_2]
K_W15 [2/5] K_W17 [1/5]
ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju; ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych [_W_3]
K_W18 [3/5] K_W19 [1/5]
Zna podstawy zastosowania serwisów WWW na potrzeby procesu dydaktycznego. [_W_4]
K_W13 [1/5] KN_W15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium w postaci testu [_w_1]
Sprawdzenie czy student posiada teoretyczną wiedzę w zakresie typowych znaczników HTML, XHTML i CSS
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _U_4 _W_1 _W_2 _W_3 _W_4
ukończenie kursu e-lerningowego "Tworzenie dydaktycznych serwisów WWW. podstawy Web-Design." [_w_2]
Sprawdzenie czy student potrafi wykonać prosty serwis dydaktyczny, składający się przynajmniej z 50 podstron, z zachowaniem kodowania z obowiązującymi standardami.
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _U_4 _W_1 _W_2 _W_3 _W_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
e-learning [_fs_1]
Kurs e-learningowy wybranych zagadnień podstawowych związanych z tworzeniem stron www przy wykorzystaniu multimediów i pomocy audiowizualnych
5
Lektura uzupełniająca (w wersji drukowanej bądź elektronicznej), jej analiza; Udział w kursie zdalnym, ukończenie „Tworzenie dydaktycznych serwisów WWW. Podstawy Web-Design.” (min. na poziomie 50%). praca z tekstem
30 kolokwium w postaci testu [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresietworzenia serwisów dydaktycznych Sprawdzenie czy student potrafi wykonać prosty serwis dydaktyczny, składający się przynajmniej z 50 podstron, z zachowaniem kodowania z obowiązującymi standardami Zadanie zaliczeniowe 1 (Opracowanie dydaktycznego serwisu WWW o tematyce uzgodnionej z prowadzącym)
25
Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie doboru systemu informatycznego zarządzania treścią do konkretnych zadań. Udział w kursie zdalnym, ukończenie „Tworzenie dydaktycznych serwisów WWW. Podstawy Web-Design.” (min. na poziomie 50%).
30 ukończenie kursu e-lerningowego "Tworzenie dydaktycznych serwisów WWW. podstawy Web-Design." [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)