Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej
Kod modułu: 12-PE-PETP-S1-4PPR
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej ma zapoznać studentów z przedmiotem i zakresem pedagogiki resocjalizacyjnej, z głównymi problemami badawczymi, związkami z innymi naukami społecznymi i pedagogicznymi, zasadami wychowania resocjalizacyjnego, fazami i modelem resocjalizacji. Tematyka zajęć ma skłonić studentów do refleksji i uwrażliwić na zagadnienia związane z niedostosowaniem społecznym, patologią głównie dzieci i młodzieży, a także sytuacjami zagrażającymi nieprzystosowaniu.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się postawą poszukującą, refleksyjną i udoskonalającą własny warsztat pracy. [_K_1]
K_K01 [4/5]
potrafi wstępnie rozpoznawać symptomy niedostosowania społecznego na tle zmian rozwojowych. [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U02 [2/5] K_U03 [2/5] K_U05 [2/5]
potrafi wypowiadać się na temat determinantów nieprzystosowania społecznego oraz niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży. [_U_2]
K_U10 [4/5] K_U13 [2/5] K_U14 [3/5]
ma elementarną wiedzę na temat teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zagadnieniami resocjalizacyjnymi, w różnych środowiskach wychowawczych z uwzględnieniem ich specyfiki i uwarunkowań. [_W_1]
K_W05 [2/5] K_W06 [2/5] K_W07 [2/5] K_W08 [2/5] K_W10 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów, literatury przedmiotu i podstawowych zagadnień związanych z tematem. Test będzie zawierał pytania otwarte i zamknięte
_W_1
prezentacja [_w_2]
opisująca wybrane zagadnienia związane z podstawami resocjalizacji. Sprawdzenie umiejętności pracy w grupie.
_U_1 _U_2 _W_1
esej [_w_3]
sprawdzający umiejętność zaprezentowania wybranego zagadnienia z resocjalizacji z punktu widzenia studenta.
_K_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
wykład z wykorzystaniem środków audiowizualnych nt. zagadnień wprowadzających w temat
15
analiza literatury, praca z tekstem
30 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
prezentacje- przedstawienie przez studentów efektów pracy grupowej; analiza tekstów z dyskusją
15
zebranie materiału i przygotowanie w grupach prezentacji; przygotowanie do dyskusji
40 prezentacja [_w_2] esej [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)