Diagnoza i terapia zaburzeń emocji i zachowania Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Diagnoza i terapia zaburzeń emocji i zachowania
Kod modułu: 12-PE-PETP-S1-7DITEZ
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot diagnoza i terapia zaburzeń emocji i zachowania ma umożliwić studentom poznanie podstawowych pojęć związanych z zaburzeniami zachowania u dzieci, klasyfikacją zaburzeń, z charakterystyką najczęściej występujących (dziecka z ADHD, zahamowanego, agresywnego, niedostosowanego, znerwicowanego, zalęknionego, z fobią etc.), z mechanizmem odrzucenia przez grupę rówieśniczą. Student zapozna się z rola PPP w diagnozowaniu zaburzeń emocji i zachowania. Tematyka ma uwrażliwić studenta na powyższe problemy, skłonić do krytycznej refleksji i wzbudzić potrzebę budowania warsztatu terapeuty.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
poszukuje rozwiązań w celu optymalizacji działań naprawczych i koordynujących wspólny wysiłek nauczycieli i rodziców w celu pomocy dziecku z zaburzeniami , postępuje zgodnie z zasadami etyki [_K_1]
K_K05 [2/5] K_K06 [2/5]
uczestniczy w pracach zespołów interdyscyplinarnych przygotowujących programy edukacyjno-terapeutyczne [_K_2]
K_K07 [2/5]
umiejętnie w zakresie podstawowym poprawnie rozpoznaje symptomy zaburzeń na tle zmian rozwojowych [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U13 [4/5]
potrafi w zakresie elementarnym posługiwać się technikami obserwacji ucznia, metodami i narzędziami stosowanymi w diagnozie problemów emocjonalnych, społecznych (w tym problemów szkolnych) [_U_2]
K_U10 [2/5]
ma elementarną wiedzę na temat przyczyn zaburzeń emocji i zachowania u dzieci i wynikających z tego problemów w społeczno-emocjonalnym funkcjonowaniu dziecka [_W_1]
K_W05 [2/5] K_W08 [2/5] K_W10 [4/5]
posiada podstawową wiedzę na temat diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami emocji i zachowania [_W_2]
K_W12 [2/5] K_W16 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury w formie testu z pytaniami otwartymi i zamkniętymi
_W_1 _W_2
prezentacje [_w_2]
opisująca wybrane zagadnienia związane z zaburzeniami emocji i zachowania u dzieci
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych na temat elementarnych zagadnień wprowadzających w temat
15
(brak informacji)
0 kolokwium pisemne [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
prezentacja prac grupowych dotyczących wybranych zaburzeń u dziecka; dyskusja
30
(brak informacji)
0 prezentacje [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)