Warsztaty metodyczne: Sztuki plastyczne w terapii
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015
| Nazwa modułu: | Warsztaty metodyczne: Sztuki plastyczne w terapii |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-PE-PETP-S1-10WM.S |
| Kod programu: | 12-S1PE12.2015 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Treści programowe:
• rysunek i jego funkcje diagnostyczne ( test drzewa, rodziny)
• metoda malowania 10 palcami
• proste techniki do wykonania z dzieckiem niepełnosprawnym (np. malowanie kredkami, malowanie po śladzie, kolorowanie wewnątrz linii, obrazki z wykorzystaniem naturalnych materiałów; farbki window colour; proste origami, malowanie świecą, wydrapywanka spod czarnej farby drukarskiej, sztuka składania serwetek,
• metody: collage, papier mache, Decoupage
• masa solna
• malowanie farbkami do szkła
• sposoby prostego rękodzieła (np.napełnianie butelek ozdobnych/ robienie zegarów ozdobnych)
|
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
wykazuje gotowość do podejmowania pracy w grupie oraz umiejętność kierowania jej działaniami
[_K_1] |
K_K02 [2/5] |
posiada umiejętność skoordynowanej, pewnej reakcji w znanych sytuacjach oraz kreatywnie reaguje na zadane działania
[_K_2] |
K_K01 [1/5] |
potrafi stworzyć odpowiednie warunki dla procesu terapii przez sztukę i wykazuje gotowość do podjęcia działań plastycznych [_U_1] |
K_U10 [3/5] |
posiada umiejętności stosowania różnych sztuk plastycznych w pracy terapeutycznej, wykorzystujące naturalną aktywność każdego człowieka bez zwracania uwagi na zdolności plastyczne [_U_2] |
K_U05 [4/5] |
student zna teoretyczne podstawy stosowania sztuk plastycznych w terapii. Cele, funkcje jakie spełnia w pracy z osobami z różnymi zaburzeniami [_W_1] |
K_W12 [1/5] |
student zna składniki procesu terapii przez sztukę i ich istotność i ważność (miejsce, atmosfera, osoba terapeuty, charakterystyka procesu terapeutycznego, funkcja diagnostyczna) [_W_2] |
K_W16 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| projekt [_w_1] | student projektuje wspólnie z grupą zajęcia terapeutyczne przy zastosowaniu poznanych zasad procesu terapeutycznego, odpowiednich metod plastycznych, zachowaniu odpowiednich warunków. Z przeprowadzonych zajęć przedstawia sprawozdanie pisemne (+fotograficzne) |
_K_1 |
| prezentacja projektów [_w_2] | zaprezentowanie efektów przeprowadzonych projektów. Analiza własnych działań terapeutycznych oraz dzielenie się spostrzeżeniami o trudnościach i osiągnięciach podczas realizowania projektów |
_K_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [_fs_1] | metody: podająca (zapoznanie z podstawowymi założeniami procesu terapii przez sztukę oraz podstawowymi narzędziami diagnostycznymi-test drzewa, rodziny)’
metoda praktycznego działania-proste techniki pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; metody wykorzystujące naturalne składniki jako element edukacji ekologicznej;
metoda projektów
|
30 | zapoznanie się z podstawową literaturą związaną z terapią przez sztukę;
praca nad projektem zajęć terapii przez sztukę. Stworzenie scenariusza, dobór właściwych metod, wybór grupy, przeprowadzenie projektu;
przygotowanie sprawozdania z zajęć oraz przygotowanie sposobu prezentacji
|
30 |
projekt [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||