Teoretyczne podstawy animacji społeczno - kulturalnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Teoretyczne podstawy animacji społeczno - kulturalnej
Kod modułu: 12-PE-AN-S1-2TPA
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
moduł teoretyczne podstawy animacji społeczno- kulturalnej ma wprowadzić studenta w specjalistyczną terminologię związaną ze specyfiką studiowanej specjalności oraz w zagadnienia ukazujące rozwój współczesnej animacji społeczno – kulturalnej na tle historycznych, europejskich uwarunkowań społeczno- kulturowych, ze wskazaniem głównych koncepcji, celów, funkcji i zadań animacji realizowanej na poziomie małej grupy społecznej; zrozumienie genezy, istoty i przekonanie o wartości oddziaływań animacyjnych w różnych środowiskach i grupach społecznych powinno inspirować studenta , w przyszłej praktyce zawodowej oraz na kolejnych etapach studiów, do projektowania i realizacji wartościowych pod względem merytorycznym działań w zakresie animacji społeczno –kulturalnej
Wymagania wstępne:
zalecana jest orientacja w zakresie głównych teorii i koncepcji socjologicznych, pedagogicznych i filozoficznych w zakresie umożliwiającym odwołanie się do ich podstawowych paradygmatów
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przekonany o potrzebie i wartości podejmowania profesjonalnych działań animacyjnych w zróżnicowanych środowiskach społecznych z poszanowaniem godności uczestników tej działalności [_K_1]
K_K03 [3/5]
potrafi dokonać samodzielnego wyboru i analizy zróżnicowanych form działalności animacyjnej z wykorzystaniem szczegółowej wiedzy z zakresu animacji społeczno – kulturalnej (z uwzględnieniem literatury przedmiotu i zebranej dokumentacji [_U_1]
K_U02 [3/5] K_U04 [2/5] K_U07 [1/5] K_U09 [2/5] K_U10 [1/5]
zna podstawowe koncepcje animacji społeczno-kulturalnej ze wskazaniem ich historycznych i kulturowych uwarunkowań rozwoju w Polsce i w Europie [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W02 [3/5] K_W11 [1/5]
zna cele, funkcje i zadania animacji społeczno-kulturalnej w odniesieniu do różnych grup i środowisk społeczno-wychowawczych w świetle wybranych teorii i koncepcji filozoficznych, socjologicznych lub pedagogicznych [_W_2]
K_W07 [2/5] K_W10 [2/5]
identyfikuje i charakteryzuje małą grupę społeczną jako środowisko działań animacyjnych z uwzględnieniem mechanizmów regulujących dynamikę jej rozwoju [_W_3]
K_W05 [3/5] K_W06 [2/5] K_W13 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
weryfikacja wiedzy w oparciu o treść wykładów i wskazaną literaturę przedmiotu (obowiązkową i uzupełniającą)
_W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
ocena umiejętności samodzielnego wyboru inspirujących, wartościowych i merytorycznie uzasadnionych przykładów praktyk animacyjnych [z uwzględnieniem przykładów działań w skali krajowej, europejskiej lub światowej] ze sprawnością ich prezentacji [z użyciem środków multimedialnych]
_K_1 _U_1
wystąpienie ustne [_w_3]
ocena poziomu argumentacji ujawniającej przygotowanie merytoryczne do krytycznej analizy i oceny działań animacyjnych z odwołaniem do wybranych poglądów, teorii lub opinii zawartych w literaturze przedmiotu
_K_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
wykład wprowadzający w zagadnienia kluczowe dla zrozumienia genezy i zadań animacji społeczno-kulturalnej w różnych środowiskach społeczno-wychowawczych z uwzględnieniem treści wynikających z analizy literatury przedmiotu [ w tym obcojęzycznej], dokumentów AV i dokumentów oficjalnych, skierowany do wszystkich studentów specjalności
15
samodzielne przyswajanie wiedzy podzielonej na zagadnienia szczegółowe z uwzględnieniem lektury tekstów obowiązkowych oraz literatury uzupełniającej i poszerzającej wiedzę
10 praca pisemna [_w_1]
konwersatorium [_fs_2]
analiza wybranych tekstów źródłowych wprowadzających w szczegółową problematykę działalności animacyjnej z przywołanymi przykładami w formie prezentacji multimedialnej z komentarzem
30
samodzielne poszukiwanie, selekcja i analiza materiału dokumentacyjnego z oceną , w formie komentarza pisemnego, wybranych przykładów działań animacyjnych, w odwołaniu do wskazanych tekstów z zakresu literatury przedmiotu
20 prezentacja [_w_2] wystąpienie ustne [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)