Organizacja i reżyseria widowisk Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Organizacja i reżyseria widowisk
Kod modułu: 12-PE-AN-S1-5OIR
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
zajęcia mają za zadanie zapoznanie studentów ze specyfiką ekspresji twórczej jaką jest teatr, przedstawienie problemów związanych z reżyserią widowisk. Zapoznają z możliwościami edukacji i terapii przez teatr. Chodzi także o pobudzenie do rozwoju potencji twórczych studenta, uświadomienie mu własnych ograniczeń i możliwości twórczych, a także stworzenie warunków do samodzielnej pracy nad sobą, a w przyszłości do pracy z innymi ludźmi. Zajęcia łączą teorię z działaniami praktycznymi
Wymagania wstępne:
wskazana jest znajomość lektur szkolnych na poziomie szkoły średniej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość ciągłego doskonalenia swych umiejętności i wiedzy jako warunku samorozwoju i wartościowych relacji osobowych, traktowanych jako podstawa działalności teatralnej, animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej [_K_1]
K_K01 [2/5]
posiada przekonanie o wartości podejmowania działań teatralnych w ramach edukacji, animacji i upowszechniania kultury i sztuki, traktowanych jako stymulator rozwoju osobowego i grupowego różnych społeczności, w różnych warunkach społeczno-kulturowych, z wykorzystaniem środków i narzędzi kultury artystycznej, zwłaszcza teatralnej [_K_2]
K_K03 [3/5]
wykazuje umiejętność samodzielnego rozwijania swoich zdolności oraz twórczego rozwiązywania indywidualnych problemów w zakresie teatralnej pracy koncepcyjnej, posiada podstawowe umiejętności komunikacyjne związane ze sprawnością wypowiadania się publicznie w sposób komunikatywny, rzeczowy, charakteryzujące się w mowie bezpośredniej kulturą języka ojczystego i poszanowaniem słuchacza [_U_1]
K_U04 [3/5] K_U07 [3/5]
potrafi sprecyzować i zaprezentować [w formie pisemnej i ustnej] indywidualny pogląd na temat związany z analizą treści programu studiowanej specjalności, poparty merytoryczną argumentacją odwołującą się do wybranych fragmentów wiedzy zakresu teorii teatru i reżyserii, co jest podstawą budowania programów realizujących zadania teatralne, edukacyjne, animacyjne i upowszechnieniowe z wykorzystaniem środków teatralnych; potrafi analizować etyczne skutki takich działań [_U_2]
K_U08 [3/5] K_U12 [2/5]
zna i rozumie podstawowe pojęcia związane ze specyfiką wiedzy o teatrze, reżyserii działań teatralnych w kontekście edukacji i terapii oraz o metodach analizy i interpretacji utworów dramatycznych i dzieł teatralnych oraz sposobach ich upowszechniania [_W_1]
K_W01 [2/5] K_W03 [3/5]
posiada podstawową wiedzę na temat edukacji teatralnej , stosowanych metodach, technikach i narzędziach tej działalności realizowanej w różnych środowiskach społeczno-wychowawczych i w różnych grupach wiekowych, w formach instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych [_W_2]
K_W09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [_w_1]
weryfikacja wiedzy z zakresu teorii teatru, reżyserii i działań teatralnych w kontekście edukacji i terapii oraz weryfikacja wiedzy zakresu metod analizy i interpretacji utworów dramatycznych i dzieł teatralnych oraz sposobu ich upowszechniania
_U_2 _W_1 _W_2
improwizacja ruchowa [_w_2]
student prezentuje stopień opanowania własnego ciała, możliwości głosowo-dźwiękowych, a także umiejętność szybkiego reagowania na zastaną sytuację, niebanalne rozwiązania przestrzenno-ruchowe indywidualne, w parach i w grupie wskazujące na stopień integracji w grupie, umiejętność współpracy z partnerem i w grupie
_K_1 _K_2 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
zapoznanie się z podstawowymi pojęciami z zakresu teorii teatru, reżyserii i edukacji teatralnej oraz upowszechniania sztuki; analizy tekstów, przykładowych działań; prezentacja ćwiczeń z zakresu dramy, komunikacji interpersonalnej oraz impostacji głosu i dykcji
30
samodzielne przyswajanie wiedzy podzielonej na zagadnienia szczegółowe z uwzględnieniem lektury tekstów obowiązkowych oraz literatury uzupełniającej i poszerzającej wiedzę
25 kolokwium pisemne [_w_1] improwizacja ruchowa [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)