Organizacja i reżyseria widowisk
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: | Organizacja i reżyseria widowisk |
---|---|
Kod modułu: | 12-PE-AN-S1-5OIR |
Kod programu: | 12-S1PE12.2015 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | zajęcia mają za zadanie zapoznanie studentów ze specyfiką ekspresji twórczej jaką jest teatr, przedstawienie problemów związanych z reżyserią widowisk. Zapoznają z możliwościami edukacji i terapii przez teatr. Chodzi także o pobudzenie do rozwoju potencji twórczych studenta, uświadomienie mu własnych ograniczeń i możliwości twórczych, a także stworzenie warunków do samodzielnej pracy nad sobą, a w przyszłości do pracy z innymi ludźmi. Zajęcia łączą teorię z działaniami praktycznymi |
Wymagania wstępne: | wskazana jest znajomość lektur szkolnych na poziomie szkoły średniej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość ciągłego doskonalenia swych umiejętności i wiedzy jako warunku samorozwoju i
wartościowych relacji osobowych, traktowanych jako podstawa działalności teatralnej, animacyjnej,
edukacyjnej i upowszechnieniowej
[_K_1] |
K_K01 [2/5] |
posiada przekonanie o wartości podejmowania działań teatralnych w ramach edukacji, animacji
i upowszechniania kultury i sztuki, traktowanych jako stymulator rozwoju osobowego i
grupowego różnych społeczności, w różnych warunkach społeczno-kulturowych,
z wykorzystaniem środków i narzędzi kultury artystycznej, zwłaszcza teatralnej
[_K_2] |
K_K03 [3/5] |
wykazuje umiejętność samodzielnego rozwijania swoich zdolności oraz twórczego rozwiązywania
indywidualnych problemów w zakresie teatralnej pracy koncepcyjnej, posiada podstawowe umiejętności
komunikacyjne związane ze sprawnością wypowiadania się publicznie w sposób komunikatywny,
rzeczowy, charakteryzujące się w mowie bezpośredniej kulturą języka ojczystego i poszanowaniem
słuchacza
[_U_1] |
K_U04 [3/5] |
potrafi sprecyzować i zaprezentować [w formie pisemnej i ustnej] indywidualny pogląd na temat
związany z analizą treści programu studiowanej specjalności, poparty merytoryczną argumentacją
odwołującą się do wybranych fragmentów wiedzy zakresu teorii teatru i reżyserii, co jest podstawą
budowania programów realizujących zadania teatralne, edukacyjne, animacyjne i upowszechnieniowe
z wykorzystaniem środków teatralnych; potrafi analizować etyczne skutki takich działań
[_U_2] |
K_U08 [3/5] |
zna i rozumie podstawowe pojęcia związane ze specyfiką wiedzy o teatrze, reżyserii działań
teatralnych w kontekście edukacji i terapii oraz o metodach analizy i interpretacji utworów dramatycznych
i dzieł teatralnych oraz sposobach ich upowszechniania
[_W_1] |
K_W01 [2/5] |
posiada podstawową wiedzę na temat edukacji teatralnej , stosowanych metodach, technikach
i narzędziach tej działalności realizowanej w różnych środowiskach społeczno-wychowawczych i w
różnych grupach wiekowych, w formach instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych
[_W_2] |
K_W09 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium pisemne [_w_1] | weryfikacja wiedzy z zakresu teorii teatru, reżyserii i działań teatralnych w kontekście edukacji i terapii
oraz weryfikacja wiedzy zakresu metod analizy i interpretacji utworów dramatycznych i dzieł teatralnych oraz sposobu ich upowszechniania
|
_U_2 |
improwizacja ruchowa [_w_2] | student prezentuje stopień opanowania własnego ciała, możliwości głosowo-dźwiękowych, a także umiejętność szybkiego reagowania na zastaną sytuację, niebanalne rozwiązania przestrzenno-ruchowe indywidualne, w parach i w grupie wskazujące na stopień integracji w grupie, umiejętność współpracy z partnerem i w grupie |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [_fs_1] | zapoznanie się z podstawowymi pojęciami z zakresu teorii teatru, reżyserii i edukacji teatralnej oraz upowszechniania sztuki; analizy tekstów, przykładowych działań;
prezentacja ćwiczeń z zakresu dramy, komunikacji interpersonalnej oraz impostacji głosu i dykcji
|
30 | samodzielne przyswajanie wiedzy podzielonej na zagadnienia szczegółowe z uwzględnieniem lektury tekstów obowiązkowych oraz literatury uzupełniającej i poszerzającej wiedzę |
25 |
kolokwium pisemne [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |