Projektowanie działań społeczno - kulturalnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Projektowanie działań społeczno - kulturalnych
Kod modułu: 12-PE-AN-S1-8PDS
Kod programu: 12-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
w ramach modułu projektowanie działań społeczno-kulturalnych student przygotowuje się do projektowania działalności animacyjnej, upowszechnieniowej i edukacyjnej w kulturze z zastosowaniem odpowiednich strategii projektowania w kulturze i pracy społecznej, pojęć, technik i narzędzi; kluczowym elementem zajęć konwersatoryjnych jest zrozumienie specyfiki pracy projektowej poprzez poznanie kolejnych faz realizacji projektu z wyjaśnieniem ich znaczenia i wskazaniem zastosowania na każdym etapie działalności projektowej; ważnym elementem jest uświadomienie studentom zespołowego charakteru pracy projektowej wymagającej wyraźnego podziału obowiązków na wszystkich członków grupy z uwzględnieniem ich wiedzy, umiejętności i kompetencji uzasadniających poziom realizacji wyznaczonego zadania; program przygotowuje studenta do wykorzystania narzędzi projektowych do praktycznej działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej w kulturze w odniesieniu do strategicznych kierunków rozwoju europejskich i narodowych wspólnot oraz potrzeb lokalnych społeczności
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania optymalnych rozwiązań w zakresie działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej w oparciu o nabytą wiedzę oraz doświadczenie indywidualne; [_K_1]
K_K05 [2/5]
jest przygotowany do odpowiedzialnego wykonywania zdań wynikających z uczestnictwa w grupowej pracy projektowej [_K_2]
K_K08 [3/5]
podstawi zastosować wiedzę teoretyczną w procesie projektowania indywidualnych działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych w kulturze [_U_1]
K_W01 [3/5] K_W07 [2/5]
potrafi samodzielnego poszukiwać niezbędnych do pracy projektowej źródeł informacji w tym: przeszukiwanie oficjalnych baz danych na poziomie lokalnym, narodowym i europejskim; korzystanie z wewnętrznych dokumentów instytucji, grup i stowarzyszeń ; analiza danych zastanych; budowanie prostych narzędzi diagnostyki społecznej; wykorzystywanie własnych doświadczeń uzyskanych w ramach indywidualnej działalności społeczno-kulturalnej [_U_2]
K_U04 [3/5] K_U05 [2/5] K_U09 [2/5] K_U11 [3/5]
wykazuje umiejętności organizowania, wspierania, i zarządzania grupową pracą zespołową z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi pracy społecznej i kulturalnej [w tym twórczej] [_U_3]
K_U13 [3/5]
posiada podstawowe umiejętności sprawnego wypowiadania się publicznie w sposób komunikatywny, poparty rzetelną argumentacją odwołującą się do posiadanej wiedzy i doświadczenia, w mowie bezpośredniej, z użyciem materiałów ilustracyjnych przestawionych w formie cyfrowej i analogowej [_U_4]
K_U07 [2/5]
zna podstawowe metody, techniki i narzędzia projektowania w kulturze oraz literaturę poświęconą tym zagadnieniom [_W_1]
K_W12 [2/5] K_W13 [1/5] K_W16 [3/5]
orientuje się w aktualnej terminologii, treściach, układzie i sposobach dystrybucji standardowych dokumentów służących działalności projektowej w sferze edukacji, animacji i upowszechniania kultury [_W_2]
K_W01 [3/5] K_W07 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
wypowiedź ustna [_w_1]
komentarz do projektu opracowanego w formie pisemnej z uzasadnieniem wyboru strategii, odwołań do dokumentacji i danych ze wskazaniem obszarów odpowiedzialności zadaniowej uczestników grupy projektowej
_U_2 _U_3 _U_4
praca pisemna [_w_2]
projekt działań o charakterze animacyjnym, edukacyjnym lub upowszechnieniowym opracowany na podstawie literatury przedmiotu i wybranej dokumentacji ze wskazaniem wybranej strategii, form i metod realizacji, z podziałem na etapy i zadania, uwzględniający wstępną diagnozę i sposoby ewaluacji
_K_1 _K_2 _U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
analiza wskazanych tekstów, dokumentów i danych upowszechnianych w formie pisemnej oraz za pomocą narzędzi cyfrowych, niezbędnych do projektowania działalności edukacyjnej, animacyjnej i upowszechnieniowej w kulturze w formie dyskusji z wymianą poglądów [z użyciem materiału ilustracyjnego AV i cyfrowego]
30
analiza literatury przedmiotu oraz dokumentacji projektów animacyjnych, edukacyjnych i upowszechnieniowych; koordynacja i podział obowiązków w pracy nad projektem; grupowa praca projektowa; przygotowanie projektu do publicznej prezentacji
30 wypowiedź ustna [_w_1] praca pisemna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)