Diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych
Kod modułu: 12-PE-PETP-N1-6DITZP
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot diagnoza i terapia zaburzeń parcjalnych ma przybliżyć studentom sylwetkę dziecka z dysharmoniami w rozwoju spowodowanymi zaburzeniami parcjalnymi w sferze percepcyjnej (wzrokowej i słuchowej), kinestetyczno- ruchowej, w sferze zdolności matematycznych i in. Tematyka ma pozwolić na opanowanie umiejętności wstępnej diagnozy i terapii zaburzeń związanych z lateralizacją, dysleksją, dyskalkulią i in. Student poznaje charakter współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną i z rodzicami. Tworzy podstawy warsztatu terapeuty oraz programów indywidualnych do pracy z dzieckiem z zaburzeniami parcjalnymi.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy [_K_1]
K_K01 [2/5] K_K07 [2/5]
dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą [_K_2]
K_K05 [2/5]
w podstawowym zakresie poprawnie rozpoznaje symptomy zaburzeń na tle zmian rozwojowych [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U10 [2/5]
posiadł elementarną umiejętność posługiwania się technikami obserwacji ucznia, metodami i narzędziami stosowanymi w diagnozie problemów parcjalnych, przejawiających się także w nauce szkolnej [_U_2]
K_U02 [2/5] K_U05 [2/5] K_U09 [2/5] K_U15 [2/5]
ma elementarną wiedzę na temat terminologii, dynamiki, teoretycznych i praktycznych problemów związanych z zaburzeniami parcjalnymi [_W_1]
K_W11 [4/5] K_W13 [2/5]
posiada niezbędną wiedzę na temat determinantów zaburzeń, metod oddziaływań terapeutycznych [_W_2]
K_W12 [4/5] K_W14 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości literatury przedmiotu i podstawowych zagadnień związanych z tematem
_W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
opisująca wybrane zagadnienia związane z zaburzeniami parcjalnymi u dzieci, ze wstępną diagnozą, konstruowaniem programów indywidualnych, z przykładami ćwiczeń korekcyjnych dla wybranego zaburzenia
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
analiza tekstów- przypadków dzieci z zaburzeniami z dyskusją; prezentacja prac grupowych dotyczących wybranych zaburzeń u dziecka
15
lektura uzupełniająca, analiza dokumentów; praca z tekstem; zebranie i przygotowanie prezentacji w grupach
45 kolokwium pisemne [_w_1] prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)