Terapia logopedyczna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Terapia logopedyczna
Kod modułu: 12-PE-PETP-N1-9TL
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot terapia logopedyczna ma zapoznać studentów z podstawowymi aspektami pracy logopedy. Studenci poznają różne zaburzenia mowy, wymowy i języka, uczą się diagnozować na poziomie elementarnym podstawowe problemy związane z mową i językiem u dziecka i u osoby dorosłej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec osób z zaburzeniami mowy [_K_1]
K_K05 [2/5]
charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z osobami z zaburzeniami mowy i języka [_K_2]
K_K07 [2/5]
potrafi wykazać się umiejętnością rozumienia podstawowych zagadnień związanych z logopedią i działalnością logopedy. [_U_1]
K_U01 [2/5] K_U09 [2/5]
potrafi wykorzystując elementarną wiedzę teoretyczną, dokonać wstępnego rozpoznania zaburzeń mowy i wspólnie z rodzicami (rodziną) wyznaczyć cele związane z oddziaływaniami terapeutycznymi różnych instytucji i osób wobec dziecka i osoby dorosłej z zaburzeniami. [_U_2]
K_U02 [2/5] K_U07 [2/5] K_U10 [4/5]
posiada elementarną wiedzę z zakresu zaburzeń mowy wraz z ich skutkami dla dziecka i osoby dorosłej. [_W_1]
K_W05 [4/5]
nabył podstawową wiedzę na temat poprawnego /wstępnego/ diagnozowania najczęściej spotykanych zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych. [_W_2]
K_W04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury w formie testu zawierającego pytania otwarte i zamknięte
_U_1 _W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
opisująca wybrane zagadnienia związane z zaburzeniami mowy i języka u dzieci i u dorosłych, z przykładami wstępnej diagnozy zaburzenia, wyznaczeniem celów terapii, uwagami dla rodziców (rodziny) i drogi współpracy instytucjonalnej na linii pacjent-opiekun (rodzic)- nauczyciel- logopeda etc.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład z wykorzystaniem metod audiowizualnych na temat elementarnych zagadnień dotyczących logopedii i terapii logopedycznej
9
Analiza literatury i dokumentacji logopedycznej; praca z tekstem
15 kolokwium [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
prezentacja prac grupowych dotyczących wybranych zaburzeń mowy i języka u dziecka i u dorosłych
9
Analiza literatury i dokumentacji logopedycznej; praca z tekstem
15 prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)