Podstawy wychowanie przedszkolnego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Podstawy wychowanie przedszkolnego
Kod modułu: 12-PE-PETP-N1-8PWP
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Tematyka zajęć obejmuje szereg zagadnień związanych z następującymi obszarami funkcjonowania przedszkola: założenia i treści współczesnego wychowania przedszkolnego. Cele i zadania edukacji przedszkolnej. Metody i formy pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Cele, funkcje, treści programowe z zakresu : wychowania zdrowotnego, estetycznego, społeczno – moralnego i umysłowego. Dojrzałość i gotowość szkolna. Przygotowanie do nauki czytania i pisania. Obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego. Środki dydaktyczne. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego, aktualne programy wychowania przedszkolnego, podręczniki – książki pomocnicze. Wybrane akty prawne działalności przedszkola. Planowanie pracy wychowawczo – dydaktycznej w przedszkolu. Dokumentacja nauczyciela przedszkola. Kariera i awans zawodowy nauczyciela przedszkola. Współpraca przedszkola ze środowiskiem i lokalnym rodzinnym dziecka (pedagogizacja rodziców). Wychowanie przedszkolne w wybranych krajach świata. Elementy pedagogiki małego dziecka (dziecko w wieku 0 – 3 lat). Alternatywne formy edukacji przedszkolnej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przekonany o sensie i potrzebie podejmowanych działań pedagogicznych w szerszym środowisku społecznym poprzez krzewienie działalności i wiedzy pedagogicznej w środowisku lokalnym a w szczególności w trakcie współpracy z rodzicami [_K_1]
K_K03 [4/5]
potrafi animować dzieci w wieku przedszkolnym do twórczego myślenia i samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem aktywności własnej dziecka [_U_1]
K_U11 [4/5]
potrafi ocenić przydatność stosowanych metod pracy do realizacji podstawowych zadań wynikających z procesu edukacji przedszkolnej [_U_2]
K_U09 [2/5]
student posiada podstawową wiedzę z zakresu metodyki pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym [_W_1]
K_W16 [4/5]
zna podstawowe podstawowe prawidłowości dotyczące teorii wychowania, uczenia się i nauczania dzieci w wieku przedszkolnym [_W_2]
K_W09 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
ocenianie ciągłe: [_w_1]
ocena realizacji zleconych zadań na podstawie analizy tekstów źródłowych oraz opracowanie w grupach projektów sytuacji edukacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
kolokwium pisemne [_w_2]
Sprawdzenie stopnia znajomości treści programowych
_W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
prezentacja kwestii i problemów zarówno teoretycznych jak i praktycznych; metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (dyskusja), metody eksponujące (prezentacja multimedialna)
5
studiowanie literatury uzupełniającej
10 kolokwium pisemne [_w_2]
ćwiczenia [_fns_2]
projekt: grupowy projekt sytuacji edukacyjnej dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem współpracy z środowiskiem lokalnym z wykorzystaniem poznanych metod i technik pracy
5
analiza dostępnej literatury
10 ocenianie ciągłe: [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)