Metody terapii osób z niepełnosprawnością ruchową Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Metody terapii osób z niepełnosprawnością ruchową
Kod modułu: 12-PE-PETP-N1-7MTON
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koniecznością wykonywania systematycznych zabiegów i zajęć terapeutycznych poprawiających funkcje psychoruchowe osób z różnoraką niepełnosprawnością oraz szeroką gamą istniejących możliwościami fizjoterapeutycznych wpływających na przywrócenie funkcji motorycznych, poprawę samoobsługi i szeroko rozumianej „jakości życia”. Student nabędzie podstawowe wiadomości z zakresu prowadzonego usprawniania psychoruchowego.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu szkoły średniej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych [_K_1]
K_K02 [3/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne oraz medyczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [_K_2]
K_K07 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_3]
K_K08 [4/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) I nowoczesnych technologii (ICT) [_U_1]
K_U04 [2/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami dzielności pedagogicznej i medycznej [_U_2]
K_U09 [2/5]
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wskazać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [_U_3]
K_U13 [4/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych (medycznych) [_W_1]
K_W01 [4/5]
ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach [_W_2]
K_W07 [2/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturowej i pomocowej [_W_3]
K_W15 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
z teorii na podstawie testu uzupełnień/wyboru.
_K_1 _U_2 _W_1 _W_2
ocena aktywności studenta w trakcie zajęć i z własnej pracy oraz z wykonania projektu [_w_2]
studenci opracowują i przedstawiają własne prezentacje ze szczegółowych tematów ćwiczeń,
_K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
Przekazanie wiedzy teoretycznej; indywidualna prezentacja przygotowanych materiałów dydaktycznych; praca w grupie
9
przygotowanie referatu, prezentacji multimedialnej, posteru na ćwiczenia, studium przypadku ze wskazaniem zakresu miejsca i roli asystenta osoby niepełnosprawnej
15 kolokwium [_w_1] ocena aktywności studenta w trakcie zajęć i z własnej pracy oraz z wykonania projektu [_w_2]
konwersatorium [_fns_2]
(brak informacji)
9
(brak informacji)
15
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)