Kształtowanie kompetencji międzykulturowych nauczycieli do i w toku e-learningu Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Kształtowanie kompetencji międzykulturowych nauczycieli do i w toku e-learningu
Kod modułu: 12-PE-WM-N1-9KKI
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu jest poznanie podstawowych zagadnień z zakresu edukacji wielo – i międzykulturowej w teorii i praktyce ze zwróceniem szczególnej uwagi na kwestie kształtowania kompetencji międzykulturowych do i w toku e-learningu; zrozumienie metodologicznych problemów pedagogiki międzykulturowej; rozwijanie potrzeby studiowania i umiejętności analizy tekstów naukowych, samodzielnego formułowania, klasyfikowania i rozwiązywania problemów pedagogicznych i sytuacji wychowawczych.
Wymagania wstępne:
Student ma wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki, teorii wychowania, psychologicznych aspektów nauczania na odległość.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Dostrzega i wykazuje wrażliwość na wszelkie odmienności społeczne, kulturowe, indywidualne ludzi oraz na dziedzictwo kulturowe regionu, kraju, Europy. [_K_1]
K_K01 [2/5] K_K05 [2/5] K_K08 [2/5]
Charakteryzuje się wrażliwością na potrzeby innych ludzi, kulturą pedagogiczną i twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów egzystencjalnych, społecznych, opiekuńczo-wychowawczych ludzi różniących się pod wieloma względami: płeć, rasa, religia, wyznanie, narodowość, etniczność, pochodzenie społeczne, status materialny, (nie)pełnosprawność, system wartości itd. odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) [_K_2]
K_K02 [2/5] K_K03 [2/5] K_K04 [2/5] K_K07 [2/5] KN_K07 [2/5]
Krytycznie i refleksyjnie analizuje teksty naukowe z zakresu pedagogiki międzykulturowej i pedagogiki medialnej, na ich podstawie samodzielnie formułuje, klasyfikuje i rozwiązuje problemy pedagogiczne i sytuacje wychowawcze w odniesieniu do kształtowania kompetencji międzykulturowych do i w toku e-learningu [_U_1]
K_U02 [3/5] K_U03 [3/5] K_U08 [3/5]
Umie rozpoznawać potrzeby dzieci należących do różnych kręgów etnicznych, narodowych, wyznaniowych itd., samodzielnie i w grupie projektuje sytuacje edukacyjne w zakresie uwrażliwiania kulturowego i kształtowania kompetencji międzykulturowych; potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii [_U_2]
K_U01 [3/5] K_U09 [3/5] K_U12 [3/5] K_U13 [3/5] KN_U04 [3/5]
Zna podstawową aparaturę pojęciową związaną z edukacją wielo- i międzykulturową, regionalną, pedagogiką międzykulturową oraz edukacją na odległość i odnosi ją do pracy z dzieckiem z niższych klas szkoły podstawowej. [_W_1]
K_W02 [2/5] K_W03 [2/5] K_W04 [3/5] K_W10 [3/5]
Rozumie i stosuje w nowy sposób uzyskaną wiedzę o człowieku, kulturze, edukacji, opiece międzyludzkiej, wsparciu społecznym, wychowaniu dziecka w kontekście wzajemnych powiązań kultury i człowieka. posiada wiedzę o głównych środowiskach wychowawczych uwzględniającą ich specyfikę i procesy w nich zachodzące [_W_2]
K_W05 [3/5] K_W06 [3/5] K_W07 [3/5] K_W14 [3/5] KN_W05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie z oceną [_w_1]
Test (krótkie ustrukturyzowane pytania testowe: jednokrotnej odpowiedzi, wielokrotnej odpowiedzi, typu Tak/Nie) ze znajomości treści programowych przedmiotu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki przedmiotu oraz znajomości lektur (wyznaczonych przez prowadzącego) z zakresu literatury przedmiotu.
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
ocenianie ciągłe: praca z tekstem [_w_2]
Ocena realizacji zleconych zadań: -analiza tekstów źródłowych; - znajomość bieżących artykułów z czasopism pedagogicznych, prezentacja ich treści połączona z własną refleksją;
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
Na wykładach prezentowane będą kwestie i problemy zarówno teoretyczne jak i praktyczne. Metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film).
7
Studiowanie/czytanie literatury uzupełniającej do egzaminu. Przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu.Samodzielny wybór tekstów, przygotowanie ich do omówienia. Przygotowanie i prezentacja treści wybranych artykułów zamieszczonych w czasopismach pedagogicznych.
53 zaliczenie z oceną [_w_1] ocenianie ciągłe: praca z tekstem [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)