Grafika komputerowa Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Grafika komputerowa
Kod modułu: 12-PE-WM-N1-9GK
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot Grafika komputerowa ma umożliwić studentom zapoznanie z graficznymi środkami wyrazu artystycznego niezbędnego w procesie dydaktycznym przyszłego nauczyciela. Zajęcia odbywać się w oparci o narzędzia komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem grafiki 2D. Głównym celem zajęć będzie poszerzenie i pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu grafiki cyfrowej, narzędzi niezbędnych w procesie twórczym, opanowanie niezbędnych technik pracy.
Wymagania wstępne:
Posiadanie podstawowych umiejętności obsługi komputera
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych. [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [4/5] KN_K01 [4/5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [_K_2]
K_K03 [1/5] K_K05 [3/5] KN_K02 [3/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_3]
K_K07 [3/5] K_K08 [3/5] KN_K08 [3/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i sztuk plastycznych w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT), ze szczególnym uwzględnieniem grafiki komputerowej. [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [3/5] KN_U18 [3/5]
posiada elementarne umiejętności pozwalające na spójną i jednoznaczną wypowiedź graficzną z wykorzystaniem poznanych technik i narzędzi ICT [_U_2]
K_U05 [1/5] K_U10 [2/5] KN_U18 [3/5]
ma elementarną wiedzę dotyczącą związków pedagogiki i sztuk plastycznych, ze szczególnym uwzględnieniem grafiki komputerowej. [_W_1]
K_W01 [1/5] K_W02 [3/5] KNO_W02 [3/5]
zna podstawy zastosowania grafiki rastrowej, wektorowej i ich form zapisu, stosowanych w grafice komputerowej, na potrzeby procesu dydaktycznego. [_W_2]
K_W13 [2/5] KN_W15 [3/5]
jest świadomy rozwoju narzędzi graficznych stosowanych w procesie nauczania. [_W_3]
K_W16 [3/5] KN_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium w postaci Testu (bądź opracowanie referatu na wybrany temat z listy zaproponowanych) [_w_1]
Sprawdzenie czy student posiada teoretyczną wiedzę w zakresie grafiki cyfrowej
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Projekt zaliczeniowy [_w_2]
Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o stopień realizacji samodzielnego projektu plastycznego realizowanego przez studenta.
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
Wykład wybranych zagadnień podstawowych z grafiki cyfrowej z wykorzystaniem multimediów i pomocy audiowizualnych
7
Lektura uzupełniająca (w wersji drukowanej bądź elektronicznej), jej analiza; Udział w kursie e-learningowym; praca z tekstem
20 Kolokwium w postaci Testu (bądź opracowanie referatu na wybrany temat z listy zaproponowanych) [_w_1]
konwersatorium [_fns_2]
Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia grafiki komputerowej w oparciu o przygotowany projekt zaliczeniowy.
7
Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia i edycji grafiki komputerowej
26 Projekt zaliczeniowy [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)