Podstawy resocjalizacji z elementami metodyki Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Podstawy resocjalizacji z elementami metodyki
Kod modułu: 12-PE-DZ-N1-6PR
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Podstawy resocjalizacji z elementami metodyki ma na celu zapoznanie studenta z podstawowymi teoriami i pojęciami w obrębie pedagogiki resocjalizacyjnej, a także zapoznanie z organizacją resocjalizacji w Polsce w tym też z podstawami metodyki resocjalizacji. Ponadto student będzie miał możliwość kształtować takie umiejętności jak: diagnoza i analiza indywidualnego przypadku oraz projektowanie działań metodycznych.
Wymagania wstępne:
Podstawy pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje działania z zakresu podstaw metodyki resocjalizacji [_K_1]
K_K08 [2/5] KN_K04 [3/5]
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych będących w centrum zainteresowania pedagogiki resocjalizacyjnej oraz potrafi dokonać powiązania z innymi dziedzinami wiedzy ; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu diagnozy ludzkich zachowań, sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań metodycznych; [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U03 [2/5] K_U10 [2/5] KN_U01 [3/5] KN_U07 [3/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice resocjalizacyjnej i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; zna podstawowe teorie [_W_1]
K_W01 [2/5] KNO_W01 [3/5] KN_W04 [4/5]
ma podstawową wiedzę o podstawach prawnych, celach, zasadach organizacji i instytucji realizujących funkcje resocjalizacyjne, terapeutyczne i wychowawcze; zna problemy środowiskowe i wychowawcze związane z zaburzeniami zachowania, niedostosowaniem społecznym i funkcjonalnym; ma elementarną wiedzę o metodyce resocjalizacji: szczególnie pracy z osobami niedostosowanymi społecznie; ma elementarną wiedzę z zakresu diagnozowania wybranych zaburzeń zachowania i niedostosowania społecznego; [_W_2]
K_W13 [2/5] K_W15 [3/5] K_W16 [3/5] KN_W08 [3/5] KN_W09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test wiedzy [_w_1]
sprawdzenie stopnia opanowania przez studenta treści wykładów i literatury oraz umiejętność analizy i syntezy ww. treści
_U_1 _W_1 _W_2
diagnoza i analiza indywidualnego przypadku [_w_2]
sprawdzenie zakresu zastosowania wiedzy teoretycznej oraz umiejętności w diagnozowaniu
_K_1 _U_1 _W_2
prezentacja zajęć metodycznych – weryfikacja ciągła i końcowa [_w_3]
sprawdzenie zakresu zastosowania wiedzy teoretycznej oraz umiejętności w diagnozowaniu i projektowaniu działań resocjalizacyjnych
_K_1 _U_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład wspomagany prezentacją multimedialną
9
zapoznanie się z tematyką wykładów, przestudiowanie zalecanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej
16 test wiedzy [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
wykład, prezentacja multimedialna, metody aktywizujące, analiza i ocena prezentowanych indywidualnych przypadków, projektów metodycznych w środowisku
9
zapoznanie się z zalecanymi tekstami, poszukiwanie i przygotowanie danych, badania terenowe, przygotowanie indywidualnych przypadków, realizacja zajęć metodycznych w terenie
16 diagnoza i analiza indywidualnego przypadku [_w_2] prezentacja zajęć metodycznych – weryfikacja ciągła i końcowa [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)