Podstawy i metodyka edukacji wczesnoszkolnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Podstawy i metodyka edukacji wczesnoszkolnej
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N1-1PEW
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Przedmiot wyposaża wiedzę o podmiocie, przedmiocie, celach, środkach, metodach, warunkach i rezultatach edukacji wczesnoszkolnej, w jej zakresie o – specyfice nauczania i możliwościach uczenia się podmiotowego uczniów. Daje wiedzę o różnorodnych programach i podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej oraz narzędziach diagnozy dojrzałości szkolnej - wyposaża w umiejętność ich kontroli i oceny pod kątem zastosowania w praktyce edukacyjnej, także w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
podejmuje działania związane z aktualnym i przyszłym tworzeniem własnej koncepcji pracy pedagogicznej w klasach I-III i w przedszkolu [_K_1]
K_K03 [4/5] KN_K02 [4/5] KN_K07 [4/5]
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej [_K_2]
K_K05 [3/5] KN_K04 [3/5] KNO_K01 [3/5]
posługuje się metodami badawczymi umożliwiającymi poznanie dziecka oraz potrafi analizować, wyjaśniać wyniki badań oraz prognozować procesy rozwojowe [_U_1]
K_U05 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U05 [3/5]
umie przygotować pracę pisemną w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej [_U_2]
K_U06 [4/5] KN_U17 [4/5] KN_U18 [4/5]
umie posługiwać się technologią informacyjną w nauczaniu dzieci [_U_3]
K_U04 [3/5] KN_U04 [3/5]
ma podstawową wiedzę o związkach między edukacją wczesnoszkolną i przedszkolną (szkołą i przedszkolem) [_W_1]
K_W07 [4/5] KN_W05 [4/5] KN_W08 [4/5]
ma podstawowej wiedzę o sposobach dokonywania diagnozy dziecka – w tym jego dojrzałości szkolnej i przedszkolnej oraz interpretowania uzyskanych wyników [_W_2]
K_W10 [3/5] KN_W05 [3/5] KNO_K01 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę (metodyczną) z zakresu różnych obszarów edukacyjnych, wyróżnionych w podstawie programowej, specyficznych dla etapu edukacji wczesnoszkolnej oraz o podmiotach, środkach, metodach, formach i warunkach realizacji celów kształcenia [_W_3]
K_W13 [3/5] KN_W02 [3/5] KN_W04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
wykazanie się znajomością najnowszej literatury przedmiotu oraz umiejętnością krytycznego myślenia w związku z wybranym problemem badawczym z zakresu edukacji wczesnoszkolnej
_K_1 _U_2 _W_3
prezentacja multimedialna [_w_2]
krytyczna ocena danego zagadnienia
_K_2 _U_3 _W_2
egzamin ustny [_w_3]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i ćwiczeń
_U_1 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
omówienie podstawowych zagadnień związanych ze specyfiką edukacji wczesnoszkolnej i jej powiązań z edukacją przedszkolną w oparciu o podstawową literaturę przedmiotu
14
lektura literatury uzupełniającej
20 egzamin ustny [_w_3]
ćwiczenia [_fns_2]
analiza treści tekstów z literatury przedmiotu prezentacje narzędzi do diagnozy dojrzałości szkolnej dzieci – wyniki pracy grupowej analiza treści podstawy programowej, programów, podręczników dla klas I-III
14
wybór i czytanie tekstów z literatury obowiązkowej i uzupełniającej wykonanie pracy grupowej wybór i zapoznanie się z treścią podstawy programowej, programów, podręczników dla klas I-III
80 praca pisemna [_w_1] prezentacja multimedialna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)