Diagnozowanie kultury lokalnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Diagnozowanie kultury lokalnej
Kod modułu: 12-PE-AN-N1-3DKL
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
przedmiot diagnozowanie kultury lokalnej ma umożliwić studentom zapoznanie się z problematyką potrzeb kulturalnych i środowisk lokalnych, umiejętnościami ich diagnozowania; student opanowuje słownictwo metod, technik, narzędzi i podstaw metodologii służące diagnozowaniu (zasady i specyfikę sondaży, ankietowania, obserwacji innych); buduje podstawowe narzędzia (kwestionariusze), zapoznaje się z materiałami pomocniczymi; korzysta z nauk pomocniczych (statystyki), roczników statystycznych i raportów (diagnoz), kalendarzy, zapoznaje się z monografiami miejscowości i instytucji /stowarzyszeń; celem nadrzędnym przedmiotu jest przyszłe umiejętne łączenie zagadnień „środowisko-potrzeby kulturalne-diagnoza” i zastosowanie w praktyce diagnostycznej elementów nauk pedagogicznych i społecznych
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w działalności placówek, stowarzyszeń we własnym środowisku lokalnym i regionalnym, w tym do prowadzenia diagnozy kultury lokalnej; ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności praktycznych związanych z diagnozowaniem kultury lokalnej i rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia tych umiejętności, które sprzyjają budowaniu pozytywnych kontaktów interpersonalnych [_K_1]
K_K01 [2/5] K_K07 [2/5]
jest przygotowany do wykonywania zadań związanych z prowadzeniem diagnozy lokalnego środowiska kulturalnego, rozpoznawaniem potrzeb kulturalnych; jest świadomy etycznego wymiaru prowadzenia badań diagnostycznych w środowisku lokalnym [_K_2]
K_K06 [3/5] K_K08 [3/5]
ma podstawową umiejętność obserwacji i analizy wybranych zjawisk życia społecznego wykorzystując wiedzę z zakresu diagnozowania kultury lokalnej. [_U_1]
K_U01 [3/5]
potrafi wykorzystać wiedzę i dane z raportów, roczników statystycznych i innych źródeł na temat uczestnictwa w kulturze i środowisk wsi, miast, grup uczestników (populacji); Potrafi samodzielnie pozyskiwać dane do diagnozowania podstawowych problemów występujących w środowisku [_U_2]
K_U02 [2/5]
ma podstawowe umiejętności badawcze pozwalające na opracowanie prostych narzędzi badawczych (ankiet, wywiadów) stosowanych w diagnozowaniu kultury lokalnej oraz potrafi oceniać uzyskane dane i klasyfikować je na potrzeby diagnozy potrafi rozpoznawać, oceniać i analizować przejawy i rozmiary lokalnego życia kulturalnego (od absencji do twórczości amatorskiej) [_U_3]
K_U05 [1/5] K_U15 [1/5]
zna i rozumie (przytacza) podstawową terminologię diagnozowania, potrzeb kulturalnych, środowisk. [_W_1]
K_W01 [2/5]
zna dyscypliny służące diagnozowaniu, rozumie specyfikę kultury lokalnej, systemy i układy kultury, ocenia i analizuje infrastrukturę (bazę) kulturalną, wymienia i grupuje kultury i dobra kultury, potrafi ocenić konsumpcję i absencję kulturalną (w skali mikro i mezo), analizować uczestnictwo w kulturze [_W_2]
K_W02 [3/5]
zna lokalne uwarunkowania życia społeczno-kulturalnego i potrzeb mieszkańców [_W_3]
K_W07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
sprawdzenie umiejętności badawczych studenta, ukazujących umiejętność opracowania prostych narzędzi badawczych (ankiet, wywiadów) stosowanych w diagnozowaniu kultury lokalnej oraz umiejętności oceniania uzyskanych danych i klasyfikowania ich na potrzeby diagnozy
_K_1 _U_1 _U_2 _U_3
praca pisemna [_w_2]
sprawdzenie umiejętności rozpoznawania lokalnego środowiska kulturalnego, rozpoznawania potrzeb kulturalnych mieszkańców
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3
kolokwium [_w_3]
sprawdzenie znajomości podstawowej terminologii diagnozowania, metod i narzędzi, a także potrzeb kulturalnych
_W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
analiza i omówienie literatury przedmiotu; pogadanka, dyskusja, prezentacje ustne; analiza tekstów, dyskusja, praca pisemna
10
poznanie narzędzi badawczych (ankiet, wywiadów) stosowanych w diagnozowaniu kultury lokalnej oraz umiejętności oceniania uzyskanych danych i klasyfikowania ich na potrzeby diagnozy; przygotowanie diagnozy lokalnego środowiska kulturalnego, rozpoznawania potrzeb kulturalnych mieszkańców, zapoznanie się z prasą lokalną; poznanie i opanowanie podstawowej terminologii diagnozowania, metod i narzędzi, a także potrzeb kulturalnych
20 praca pisemna [_w_1] praca pisemna [_w_2] kolokwium [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)