Warsztaty umiejętności wychowawczych-moduł do wyboru Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Warsztaty umiejętności wychowawczych-moduł do wyboru
Kod modułu: 12-PE-DZ-N1-3WUW
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2018/2019
  • semestr letni 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Student podczas realizacji modułu ma zapoznać się z podstawowymi formami komunikacji interpersonalnej (w tym także alternatywnej) oraz mieć możliwość praktycznego ich przećwiczenia. Zna zakłócenia procesu komunikowania się oraz wie, jak go prawidłowo przeprowadzić. W sposób praktyczny nabywa umiejętności komunikacyjne, przydatne w jego dalszej pracy zawodowej. Student zapoznaje się ze specyfiką różnych środowisk związanych z wychowaniem dzieci, zna ich problemy oraz wie, jak im przeciwdziałać. Dodatkowo prowadzi badania w środowiskach wychowawczych różnego typu, doskonaląc swoje umiejętności badawcze oraz komunikacyjne.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; cechuje się kreatywnością i otwartością w kontaktach interpersonalnych; jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, a także uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne, edukacyjne, socjoterapeutyczne, jest zdolny do porozumiewania się z osobami, z którymi współpracuje w danej dziedzinie [_K_1]
K_K07 [3/5]
Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki [_K_2]
K_K03 [3/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT); umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze. posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań [_U_1]
K_U04 [4/5] K_U05 [4/5]
potrafi wypowiadać się w formie ustnej i pisemnej na tematy związane ze specyfiką studiów, a wynikające z analizy wskazanej literatury oraz indywidualnej pracy badawczej [_U_2]
K_U06 [4/5]
posiada ogólną wiedzę na temat wychowania dzieci i młodzieży oraz wspierania środowiska społecznego i wychowawczego [_W_1]
K_W03 [2/5]
ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, zna jego prawidłowości i zakłócenia oraz mechanizmy i style komunikacji [_W_2]
K_W08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna-kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści ćwiczeń
_K_2 _U_2 _W_1 _W_2
prezentacja ustna przygotowanego materiału [_w_2]
prezentacja zawierająca zagadnienia do samodzielnego opracowania
_K_1 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
analiza literatury z danego zakresu dyskusja na wybrane tematy praca pisemna prezentacja – przedstawienie przez studentów wyników uzyskanych badań
18
praca z tekstem, opracowanie podanych zagadnień, przygotowanie do dyskusji. zebranie materiału i przygotowanie dowolnej formy prezentacji
107 praca pisemna-kolokwium [_w_1] prezentacja ustna przygotowanego materiału [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)