Podstawy i metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Podstawy i metodyka nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Kod modułu: 12-PE-WM-N1-3PNWF
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 1
Opis:
Przedmiot Podstawy nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ma umożliwić studentom zapoznanie się z koncepcjami rozumienia pojęcia kultura fizyczna, poznanie współczesnych tendencji i propozycji modernizacji wf oraz przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do realizacji wf we współczesnej szkole. Treści zajęć mają przekazywać niezbędną wiedzę w zakresie szeroko pojętej kultury fizycznej. Student ma uświadomić sobie i zrozumieć wychowawczo-zdrowotne wartości zajęć wf, poznać zasady dydaktyczne w zakresie wf w przedszkolu i szkole ze szczególnym uwzględnieniem właściwości rozwojowych dziecka w tym okresie. Zadaniem kształcenia jest przygotowanie studenta do prowadzenia tego przedmiotu oraz wzbudzić zainteresowanie i przekonanie o sensie, wartości i potrzebie aktywności ruchowej w celu kształtowania zdrowego stylu życia i harmonijnego rozwoju.
Wymagania wstępne:
Zalecane: realizacje efektów kształcenia modułów: podstawy nauczania wychowania fizycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, doskonali umiejętności; ma przekonanie o sensie wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w zakresie kultury fizycznej i jest odpowiedzialny za swoje działania i projekty [_K_1]
K_K01 [2/5] K_K03 [2/5] KN_K01 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K04 [2/5] KN_K07 [2/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne w zakresie wychowania fizycznego oraz odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy [_K_2]
K_K07 [2/5] K_K08 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K06 [2/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu kultury fizycznej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i potrafi precyzyjnie wypowiadać się na ten temat [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U03 [2/5] KN_U02 [2/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnych źródeł; potrafi projektować program, plan pracy i konspekt lekcji wychowania fizycznego oraz posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów jak też dokonać analizy własnych działań i wskazać obszary wymagające modyfikacji [_U_2]
K_U04 [2/5] K_U08 [2/5] K_U14 [2/5] KN_U04 [2/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [2/5]
ma elementarną wiedzę na temat znaczenia kultury fizycznej w życiu codziennym, zna terminologię i zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin; ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym [_W_1]
K_W01 [1/5] K_W05 [2/5] K_W09 [2/5] KN_W01 [2/5] KN_W02 [1/5] KN_W03 [2/5]
zna i potrafi wskazać cele wychowania fizycznego, rozumie wychowawczo-zdrowotne wartości zajęć kultury fizycznej; ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy; zna zasady pracy w zakresie wf w szkole i poza szkołą; zna formy organizacyjne procesu wf [_W_2]
K_W11 [2/5] K_W17 [3/5] K_W19 [2/5] KN_W03 [2/5] KN_W10 [3/5] KN_W12 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej
_U_2 _W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy w celu przedstawienia różnych metod w prowadzeniu ćwiczeń gimnastycznych
_K_1 _K_2 _U_1 _W_1
kolokwia pisemne [_w_3]
sprawdzenie stopnia znajomości z zakresu zasad prowadzenia zajęć wf w klasach 1-3 i w grupach przedszkolnych
_U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
7
lektura uzupełniająca
3 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
analiza tekstów z dyskusją prezentacje – przedstawienie przez studentów pracy własnej
14
przygotowanie lektury do dyskusji przygotowanie zestawów ćwiczeń gimnastycznych
6 prezentacja [_w_2] kolokwia pisemne [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)