Techniki pracy z grupą socjoterapeutyczną Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Techniki pracy z grupą socjoterapeutyczną
Kod modułu: 12-PE-DZ-N1-11TP
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Cel i zakres modułu obejmuje różnorodne techniki i metody warsztatowe w pracy z grupą socjoterapeutyczną. Kształtuje umiejętności praktyczne.
Wymagania wstępne:
Podstawy socjoterapii
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada krytycyzm we wdrażaniu swojej wiedzy i umiejętności dla efektywnej i skutecznej pracy z grupą [_K_1]
K_K02 [4/5] K_K03 [3/5] KN_U03 [3/5]
dąży do wykorzystania metod pracy socjoterapeutycznej dla efektywnego organizowania i realizacji projektów społecznych [_K_2]
K_K04 [3/5] K_K05 [3/5] KN_U07 [4/5]
stosuje wybrane metody (techniki, narzędzia, strategie) w pracy z grupą [_U_1]
K_U11 [2/5] K_U12 [3/5] KNO_U01 [2/5]
potrafi dobrać odpowiednie techniki komunikacyjne do odpowiedniej kategorii klientów [_U_2]
KNO_U03 [4/5]
zna podstawowe metody i techniki w pracy socjoterapeutycznej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zarówno tradycyjne jak i alternatywne [_W_1]
K_W02 [3/5] K_W03 [3/5] KN_W09 [3/5]
identyfikuje zjawiska dysfunkcyjności rodziny/grupy społecznej zna rodzaje i sposoby profilaktyki poprzez właściwe zastosowanie wiedzy z zakresu socjoterapii [_W_2]
K_W05 [3/5] K_W08 [3/5] KN_W08 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
opisująca wybrane zagadnienia związane z wybranymi metodami wykorzystywanymi w socjoterapii
_U_1 _W_1
projekt [_w_2]
przedstawienie przez studentów sposobów wstępnej diagnozy, konstruowania narzędzi socjoterapeutycznych. Budowanie warsztatu terapeuty wraz z instruktażem dla rodziców w celu wspólnych modyfikacji działań skierowanych w stronę dziecka potrzebującej wsparcia
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
metoda projektów, metody aktywizujące, warsztatowe, prezentacja
9
przygotowanie prezentacji, wykonanie projektu- praktyczne wykorzystanie metod socjoterapeutycznych do danej grupy
41 prezentacja [_w_1] projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)