Praca doradcy zawodowego w środowisku zróżnicowanym kulturowo Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2015

Nazwa modułu: Praca doradcy zawodowego w środowisku zróżnicowanym kulturowo
Kod modułu: 12-PE-DZ-N1-8PDZ
Kod programu: 12-N1PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2018/2019
  • semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł praca doradcy zawodowego w środowisku zróżnicowanym kulturowo ma dostarczyć wiedzę o kulturach świata, sposobach ich poznawania oraz ułatwić rozumienie istoty dialogu międzykulturowego. Ma zapoznać studentów z problematyką dyskryminacji na rynku pracy oraz dostarczyć wiedzę ułatwiającą wchodzenie na ten rynek osobom odmiennym kulturowo (imigrantom, uchodźcom, repatriantom). Student pozna instytucje organizujące pomoc osobom odmiennym kulturowo. Zajęcia mają rozwijać kompetencje międzykulturowe doradców zawodowych
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy; charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów społecznych i zawodowych, a także wrażliwością , inteligencją emocjonalną i kulturą pedagogiczną [_K_1]
K_K08 [2/5]
uczestniczy w przygotowywaniu projektów i programów z zakresu profilaktyki i wsparcia społecznego dla grup najbardziej potrzebujących pomocy w środowisku – w mikro-, jaki i makrogrupach (zarówno w rodzinach, instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, jak i w środowisku otwartym); potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [_K_2]
K_K03 [2/5]
potrafi rozpoznawać potrzeby osób należących do różnych kręgów społecznych (zróżnicowanych pod względem zróżnicowania społecznego, edukacyjnego, także pod względem aktywności własnej) etnicznych, narodowych, wyznaniowych; a także ma predyspozycje oraz zdolności do współpracy w relacjach międzyludzkich; potrafi podejmować działania edukacyjne, terapeutyczne i interwencyjne na rzecz nadawania rangi „Innemu”; potrafi korzystać z technik i metod teatralnych w pracy z jednostką i grupą [_U_1]
K_U11 [3/5]
potrafi wypowiadać się w formie ustnej i pisemnej na tematy związane ze specyfiką studiów, a wynikające z analizy wskazanej literatury, indywidualnej pracy badawczej [_U_2]
K_U06 [3/5]
zna problematykę pomocy i wsparcia (instytucjonalnego i pozainstytucjonalnego) szczególnie w kontekście współczesnych przemian edukacyjnych, kulturowych i cywilizacyjnych [_W_1]
K_W09 [3/5]
ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących; zna fundamentalne zagadnienia z zakresu edukacji realizowanej w warunkach zróżnicowania społecznego, gospodarczego, kulturowego, ich specyfice i procesach w nich zachodzących [_W_2]
K_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test wiedzy [_w_1]
test wiedzy ma na celu sprawdzenie umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej o różnicach kulturowych oraz prowadzeniu doradztwa zawodowego w kontekście wielokulturowości; poznania innych kultur i metod pracy z osobami z poszczególnych kultur różnych form doskonalenia z zakresu doradztwa zawodowego w kontekście wielokulturowości
_W_1 _W_2
projekt pisemny [_w_2]
projektowanie działań w obszarze wielokulturowości w doradztwie zawodowym
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
wykład wspomagany prezentacją multimedialną
9
przygotowanie się do testu wiedzy poprzez zapoznanie się z literaturą źródłową, przygotowanie projektu
41 test wiedzy [_w_1] projekt pisemny [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)