Fizjologiczne podstawy działania leków
Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: 03-S1BF12.2014

Nazwa modułu: | Fizjologiczne podstawy działania leków |
---|---|
Kod modułu: | 0305-1BF-12-26 |
Kod programu: | 03-S1BF12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2016/2017 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Treścią wykładu będą następujące problemy:
1. Czynniki wpływające na działanie leków
2. Drogi podawania leków i dystrybucja leków w organizmie
3. Działania niepożądane i toksyczne leków
4. Farmakokinetyka i farmakodynamika
5. Wydalanie leków i ich metabolitów
6. Badanie trwałości leków
7. Leki działające na ośrodkowy układ nerwowy (OUN)
8. Leki działające na układ krążenia
9. Antybiotyki
10. Elementy radiofarmacji. Elementy terapii genowej
Na zajęciach laboratoryjnych studenci wykonywać będą badania działania wybranych leków na żywe komórki (badania in vitro); ich wnikanie poprzez błony komórkowe, cytotoksyczność, rozkład w organellach komórek, wydalanie.
|
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotów: Biochemia, Biofizyka molekularna
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Poznał relacje pomiędzy budową substancji leczniczych a procesami biochemicznymi w komórce [1BF_26_1] |
KBF_W04 [4/5] |
Zna i rozumie mechanizmy działania leków w żywych organizmach [1BF_26_2] |
KBF_W01 [4/5] |
Zna i rozumie rolę receptorów w wychwycie leku przez komórkę [1BF_26_3] |
KBF_W04 [4/5] |
Zna i rozumie zagrożenia związane ze stosowaniem leków [1BF_26_4] |
KBF_W01 [4/5] |
Rozróżnia mechanizm działania leków na układ nerwowy czy krążenia [1BF_26_5] |
KBF_W04 [4/5] |
Poznał nowoczesne terapie antybiotykowe, genowe radiofarmaceutyczne [1BF_26_6] |
KBF_W01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium [1BF_26_w_1] | Przed przystąpieniem do wykonywania ćwiczeń student zdaje kolokwium wstępne dopuszczające go do wykonywania zadania |
1BF_26_1 |
aktywność na zajęciach [1BF_26_w_2] | Student musi wykonać wszystkie testy przewidziane w pracowni, na konwersatoriach w formie seminarium prezentuje zagadnienia wskazane przez prowadzącego, wspomagające tematykę wykładu |
1BF_26_1 |
zaliczenie [1BF_26_w_3] | Ocena pozytywna za poprawną odpowiedź na przynajmniej 3 problemy (z podanych 5 problemów). |
1BF_26_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [1BF_26_fs_1] | Wykład prowadzony z wykorzystaniem środków audiowizualnych. |
20 | Praca: to studiowanie notatek z wykładu, uzupełnienie literaturą podaną przez wykładowcę |
20 |
zaliczenie [1BF_26_w_3] |
konwersatorium [1BF_26_fs_2] | Zajęcia prowadzone w formie seminarium, aktywne uczestnictwo studentów |
20 | Przygotowanie prezentacji na seminarium |
20 |
aktywność na zajęciach [1BF_26_w_2] |
laboratorium [1BF_26_fs_3] | Student samodzielnie wykonuje ćwiczenia w pracowni biologiczno-chemicznej, |
20 | Przygotowanie sprawozdania z wykonanego ćwiczenia |
20 |
kolokwium [1BF_26_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |