Marketing polityczny Kierunek studiów: Doradztwo polityczne i publiczne
Kod programu: 05-S1DP14.2015

Nazwa modułu: Marketing polityczny
Kod modułu: 05-DPiP-14-MP
Kod programu: 05-S1DP14.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem wykładów i ćwiczeń jest zapoznanie studentów w warstwie teoretycznej i praktycznej z problematyką marketingu politycznego, jak również przekazanie ogólnej wiedzy z zakresu marketingu. Student ma zdobyć wiedzę, dzięki której będzie potrafił opisać i wyjaśnić proces marketingu politycznego z uwzględnieniem jego podstawowych uwarunkowań oraz krytycznie rozważyć podstawowe dylematy teoretyczne i praktyczne związane z tą dziedziną. Zajęcia mają także służyć zdobyciu podstawowych umiejętności i kompetencji służących wykorzystaniu zasad i instrumentarium marketingu (zwłaszcza politycznego) w praktyce, a także wypracowaniu postawy doceniającej wartość twórczego i etycznego zaangażowania w te procesy.
Wymagania wstępne:
Zna podstawowe teorie dotyczące komunikacji społecznej i zarządzania oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest przygotowany stosować w praktyce marketingowej normy etyczne [MP_K_1]
DPiP_K01 [5/5] DPiP_K04 [5/5] DPiP_K05 [5/5]
Doceniając wagę kreatywnego podejścia jest przygotowany do uczestniczenia w projektach z zakresu marketingu politycznego wymagających współpracy w grupie [MP_K_2]
DPiP_K01 [4/5] DPiP_K02 [4/5] DPiP_K03 [4/5] DPiP_K04 [4/5] DPiP_K08 [4/5]
Identyfikuje i analizuje w ujęciu marketingowym działania organizacji i jednostek w obszarze ekonomii, polityki i aktywności społecznej [MP_U_1]
DPiP_U01 [5/5] DPiP_U02 [5/5] DPiP_U03 [5/5] DPiP_U04 [5/5]
Potrafi konstruować zarys planu działań marketingowych oraz wykorzystać podstawowe narzędzia marketingu politycznego z uwzględnieniem profesjonalnych zasad właściwych dla tych dziedzin [MP_U_2]
DPiP_U02 [4/5] DPiP_U15 [4/5] DPiP_U16 [4/5] DPiP_U18 [4/5] DPiP_U19 [4/5] DPiP_U20 [4/5]
Zna podstawowe modele i koncepcje teoretyczne z zakresu marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem marketingu politycznego [MP_W_1]
DPiP_W01 [5/5] DPiP_W02 [5/5]
Rozpoznaje istotę i rolę marketingu politycznego w różnych sferach aktywności organizacji i jednostek, rozumie złożoność społecznych uwarunkowań tych procesów [MP_W_2]
DPiP_W03 [4/5] DPiP_W05 [4/5] DPiP_W07 [4/5] DPiP_W10 [4/5] DPiP_W16 [4/5]
Wykazując postawę krytyczną identyfikuje i wyjaśnia podstawowe teoretyczne i praktyczne dylematy związane z marketingiem i marketingiem politycznym [MP_W_3]
DPiP_W01 [5/5] DPiP_W06 [5/5] DPiP_W10 [5/5] DPiP_W12 [5/5] DPiP_W16 [5/5] DPiP_W17 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [MP_w_1]
W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzające wiedzę i umiejętności, które dotyczą efektów kształcenia.
MP_U_1 MP_U_2 MP_W_1 MP_W_2 MP_W_3
Projekty studentów [MP_w_2]
Projekty studentów W trakcie ćwiczeń studenci w grupach przygotowują projekty oceniane przez prowadzącego, które polegają na opisie, analizie, interpretacji problemów i przypadków właściwych dla przedmiotowej tematyki (np. studia przypadków, debata między studentami) lub wykorzystaniu w praktyce zasad i instrumentarium marketingu politycznego (np. przygotowanie planu kampanii wyborczej).
MP_K_1 MP_K_2 MP_U_1 MP_U_2 MP_W_2 MP_W_3
Egzamin ustny [MP_w_3]
Prowadzący zadaje pytania obejmujące przedmiotową wiedzę i stawia problemy do rozwiązania wymagające wykorzystania zdobytych w trakcie zajęć umiejętności.
MP_U_1 MP_U_2 MP_W_1 MP_W_2 MP_W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [MP_fs_1]
wykład wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
30
- przygotowanie studenta do egzaminu - lektura literatury przedmiotowej
30 Egzamin ustny [MP_w_3]
ćwiczenia [MP_fs_2]
- dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia, - aranżowanie debat, - studia przypadków, - analizowanie i rozwiązywanie praktycznych problemów z zakresu marketingu i reklamy.
30
- studia literatury przedmiotu, - przygotowywanie wystąpień ustnych, - praca w grupie nad projektami realizowanymi w ramach zajęć
60 Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [MP_w_1] Projekty studentów [MP_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)