Fakultet twórczo-artstyczny_teatr 2 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Fakultet twórczo-artstyczny_teatr 2
Kod modułu: 12-PE-OP-N1-2F2.T
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć konwersatoryjnych jest ukazanie roli teatru (zajęć teatralnych) w procesie wszechstronnego rozwoju edukacyjnego dziecka oraz kształtowaniu postaw prospołecznych i twórczych. Prezentowane na zajęciach metody i techniki pracy intencjonalnie skierowane są na przekazanie praktycznych umiejętności wykorzystywania zajęć teatralnych w procesie rewalidacyjnym, terapeutycznym i integracyjnym w pracy indywidualnej i grupowej.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
widzi innego człowieka z różnych punktów odniesienia w sensie holistycznym, dostrzega i umiejętnie reaguje na zjawiska wychowawcze [_K_1]
K_K02 [3/5]
cechuje się kreatywnością i otwartością w kontaktach interpersonalnych [_K_2]
K_K07 [4/5] K_K09 [3/5]
charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo-wychowawczych, a także wrażliwością pedagogiczną [_K_3]
K_K08 [3/5]
potrafi podejmować działania edukacyjne, terapeutyczne i interwencyjne na rzecz pomocy ”Innemu”; potrafi korzystać z technik i metod teatralnych w pracy z jednostką i grupą [_U_1]
K_U11 [4/5]
ma świadomość roli teatru w kształtowaniu postaw twórczych człowieka, jego aspektów edukacyjno-rozwojowych, rewalidacyjnych, terapeutycznych czy integracyjnych; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych [_U_2]
K_U12 [3/5] K_U15 [3/5]
zna potrzeby i problemy dziecka, które opiekun-wychowawca może spotkać na swej drodze dydaktycznej i rozwiązać je, stosując wybrane formy (para)teatralne, biorąc po uwagę aspekt rozwojowy i osobowościowy, jak i społeczno-kulturowe uwarunkowania; ma podstawową wiedzę o wychowaniu w kontekście wzajemnego oddziaływania kultury i człowieka [_W_1]
K_W05 [4/5] K_W06 [4/5]
wykorzystuje podstawową wiedzę pedagogiczną w twórczych poszukiwaniach własnej pedagogiki, tworzących indywidu­alny styl pedagogiczny [_W_2]
K_W18 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja indywidualna [_w_1]
sprawdzenie kreatywności studenta oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i obserwacji praktyki we własnym warsztacie pracy
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
prezentacja grupowa [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie z jednoczesną weryfikacją stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce opiekuńczo-wychowawczej oraz pedagogicznej
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
prezentacja indywidualna prezentacja grupowa
12
dobór tekstu, środków, metod i technik prezentacji, przygotowanie prezentacji indywidualnej; dobór tekstu, środków, metod i technik prezentacji, przygotowanie prezentacji grupowej
38 prezentacja indywidualna [_w_1] prezentacja grupowa [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)