Instrumenty szkolne 2 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N1EM12.2014

Nazwa modułu: Instrumenty szkolne 2
Kod modułu: 13-EM-S1-INS2
Kod programu: 13-N1EM12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Proponowane w ramach modułu zajęcia Instrumenty szkolne 2 kształcą umiejętność samodzielnego, precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań melodyczno-rytmicznych poprzez grę na instrumentach perkusyjnych o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku oraz flecie prostym. Są przygotowaniem do metodycznej realizacji praktycznych działań w ramach zajęć szkolnych i pozaszkolnych w procesie nauczania muzyki z wykorzystaniem systemu C. Orffa.
Wymagania wstępne:
Wymagane: realizacja efektów kształcenia modułu Instrumenty szkolne 1.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada poszerzoną znajomość zasad muzyki, budowy formalnej utworu, elementów muzyki, rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi je zastosować we własnych koncepcjach twórczych wykorzystujących grę na instrumentach perkusyjnych i fletach prostych. [13-EM-S1-INS2_1]
K_W04 [3/5] K_W05 [3/5] K_W14 [3/5] KN1_W01 [3/5]
Posiada pogłębione umiejętności niezbędne do tworzenia i realizowania edukacyjno-artystycznych form aktywności muzycznej dzieci i młodzieży. [13-EM-S1-INS2_2]
K_U01 [3/5] K_U02 [3/5] K_U03 [4/5]
Potrafi wykorzystywać teoretyczne i praktyczne aspekty systemu Orffa w prowadzeniu różnego rodzaju zespołów instrumentalnych. [13-EM-S1-INS2_3]
K_W18 [2/5] K_U09 [3/5]
Posiada poszerzone umiejętność odtwarzania i tworzenia utworów muzycznych oraz ich instrumentacji zgodnie z zasadami muzyki, budową formalną utworu muzycznego i interpretacją. [13-EM-S1-INS2_4]
K_U06 [3/5] K_U11 [4/5] K_U14 [3/5] KN1_U02 [3/5]
Potrafi samodzielnie wykonać zróżnicowane przebiegi melodyczne i metrorytmiczne wykorzystując instrumenty o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku. [13-EM-S1-INS2_5]
K_U13 [3/5] K_U14 [3/5]
Potrafi samodzielnie realizować zadania muzyczne oraz efektywnie wykorzystać własną wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, postawę twórczą i samodzielne myślenie w celu tworzenia indywidualnych, kreatywnych zadań [13-EM-S1-INS2_6]
K_K02 [4/5] K_K04 [3/5] KN1_U06 [2/5]
Posiada umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej i zespołowej, podejmowania decyzji, prezentacji własnych [13-EM-S1-INS2_7]
K_K10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [INS2_w_1]
sprawdzenie aktywnego pod względem praktycznym przygotowania do zajęć
13-EM-S1-INS2_3 13-EM-S1-INS2_4 13-EM-S1-INS2_5 13-EM-S1-INS2_6
prezentacja praktyczna podczas zajęć [INS2_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wcześniej wiedzy teoretycznej w trakcie przedstawienia własnej instrumentacji utworu przeznaczonej na zespół instrumentów perkusyjnych i flety proste
13-EM-S1-INS2_1 13-EM-S1-INS2_2 13-EM-S1-INS2_5 13-EM-S1-INS2_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [INS2_fn_1]
- metoda aktywizująca inspirująca studentów do praktycznego działania na każdych zajęciach; - prezentacja - przedstawienie przez studentów efektów pracy indywidualnej
14
- odczytanie i wyćwiczenie na instrumentach perkusyjnych i fletach prostych twórczych zadań przygotowanych przez studentów; -przygotowanie koncepcyjne własnych instrumentacji do prezentacji w grupie
36 aktywność na zajęciach [INS2_w_1] prezentacja praktyczna podczas zajęć [INS2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)