Wokalna i instrumentalna twórczość dziecka 2/RE Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N1EM12.2014

Nazwa modułu: Wokalna i instrumentalna twórczość dziecka 2/RE
Kod modułu: 13-EM-RE-S1-WIT2
Kod programu: 13-N1EM12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Specyfika modułu Wokalna i instrumentalna twórczość dziecka 2 polega na wykształceniu u przyszłego nauczyciela kreatywnego myślenia we wszelkich działaniach wokalnych i instrumentalnych, mających emanować w przyszłości na dzieci i młodzież. Student na zajęciach musi wykazać się dużą dozą pomysłowości oraz umiejętnością wykorzystania wcześniej nabytej wiedzy muzycznej: zarówno tej teoretycznej, jak praktycznej w celu konstruowania twórczych zadań na poziomie przedszkola i szkoły.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułów: Harmonia 1-3, Zasady muzyki 1-2.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawową znajomość wokalnego i instrumentalnego repertuaru dziecięcego w odniesieniu do placówek przedszkolnych i szkolnych. [13-EM-RE-S1-WIT2_1]
K_W01 [3/5] K_W02 [3/5]
Posiada ogólną wiedzę teoretyczną z zakresu zasad i elementów muzyki oraz budowy formalnej utworu i rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi zastosować je we własnych działaniach odtwórczych i twórczych. [13-EM-RE-S1-WIT2_2]
K_W04 [3/5] K_W05 [3/5] K_W15 [3/5]
Posiada umiejętność samodzielnego wykonywania ćwiczeń oraz tworzenia własnych koncepcji na ich podstawie zawartych w systemach i metodach wykorzystujących twórcze odniesienia do głosu ludzkiego oraz instrumentów konwencjonalnych i niekonwencjonalnych w działaniach dzieci i młodzieży. [13-EM-RE-S1-WIT2_3]
K_U01 [4/5] K_U02 [3/5] KN1_W06 [3/5]
Posiada praktyczne umiejętności wokalne i instrumentalne pozwalające na aktywne uczestniczenie oraz prowadzenie zespołów wykorzystujących głos ludzki i instrumentarium Orffa w placówkach przedszkolnych, szkolnych i pozaszkolnych oraz jest przygotowany do prowadzenia różnego rodzaju projektów artystycznych. [13-EM-RE-S1-WIT2_4]
K_U08 [3/5] K_U10 [4/5] K_U22 [4/5] KN1_U06 [3/5]
Rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia poprzez osobiste doświadczenia. [13-EM-RE-S1-WIT2_5]
K_K01 [3/5]
Potrafi komunikować się i przekazywać wiedzę dostosowując się do poziomu i możliwości rozwojowych dziecka oraz wykorzystać własną kreatywność, myślenie i wyobraźnię do tworzenia nowych zadań. [13-EM-RE-S1-WIT2_6]
K_K04 [3/5] K_K09 [3/5] KN1_W01 [3/5] KN1_W08 [3/5] KN1_K01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie praktyczne [WIT2_w_1]
- sprawdzenie umiejętności precyzyjnego i ekspresyjnego odtwarzania i tworzenia zadań, wykonywanych głosem oraz na instrumentach konwencjonalnych i niekonwencjonalnych, w oparciu o literaturę dziecięcą; - sprawdzenie stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i praktycznej w postaci przedstawienia własnych osiągnięć twórczych z wykorzystaniem różnego rodzaju konstrukcji wokalnych i instrumentalnych przeznaczonych dla dzieci przedszkolnych i szkolnych
13-EM-RE-S1-WIT2_1 13-EM-RE-S1-WIT2_2 13-EM-RE-S1-WIT2_3 13-EM-RE-S1-WIT2_4 13-EM-RE-S1-WIT2_5 13-EM-RE-S1-WIT2_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [WIT2_fn_1]
- metoda aktywizująca, inspirująca studentów do praktycznego działania; - prezentacja – przedstawienie przez studentów efektów pracy własnej
7
- wyszukanie z literatury dziecięcej różnego rodzaju piosenek i instrumentacji do odtworzenia na zajęciach; - samodzielne przygotowanie instrumentacji (również od strony technicznej) do piosenek dziecięcych własnej kompozycji w oparciu o instrumenty konwencjonalne i niekonwencjonalne
68 zaliczenie praktyczne [WIT2_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)