Animacja ruchu i tańca 3/RE Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N1EM12.2014

Nazwa modułu: Animacja ruchu i tańca 3/RE
Kod modułu: 13-EM-RE-S1-ART3
Kod programu: 13-N1EM12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł Animacja ruchu i tańca 3 ma na celu rozwijanie świadomości estetyczno-ekspresyjnego kształcenia poprzez ruch; student przygotowany jest do tworzenia kompozycji ruchowo-przestrzennych uwzględniających możliwości rozwojowe dziecka i jego potrzeby. Zajęcia służą także rozwijaniu umiejętności w zakresie działań o charakterze improwizacyjnym poprzez ruch. Kompozycja ruchu z techniką 3 przygotowuje do prowadzenia dziecięcych zespołów rytmiczno-tanecznych, tanecznych w placówkach przedszkolnych, szkolnych i pozaszkolnych.
Wymagania wstępne:
Wymagana realizacja efektów kształcenia modułów: Analiza dzieła muzycznego 1, Kompozycja ruchu z techniką 2, Rytmika z metodyką 1.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawą wiedzę dotyczącą zastosowania technik i stylów tanecznych w pracy z dzieckiem na etapie przedszkolnym i szkolnym. [13-EM-RE-S1-ART3_1]
K_W07 [3/5] K_W10 [4/5] K_W19 [4/5]
Posiada umiejętności związane z techniką ruchu oraz estetyką i ekspresji muzyczno-ruchową. [13-EM-RE-S1-ART3_2]
K_U12 [4/5]
Posiada praktyczne umiejętności muzyczno-ruchowe pozwalające na precyzyjną i estetyczną prezentację ruchu, czytelną i możliwą do wykonania przez dziecko. [13-EM-RE-S1-ART3_3]
K_U11 [4/5] K_U12 [4/5]
Potrafi – uwzględniając możliwości rozwojowe i potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym – zastosować zasady kompozycji ruchu i tworzyć interpretacje ruchowo-przestrzenne w oparciu o ogólną wiedzę muzyczną. [13-EM-RE-S1-ART3_4]
K_W04 [4/5] K_W05 [4/5] K_U22 [4/5] K_U23 [4/5] KN1_W01 [3/5]
Potrafi efektywnie wykorzystać własną wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, postawę twórczą i samodzielne myślenie w tworzeniu indywidualnych, kreatywnych zadań ruchowych i interpretacji ruchowo-przestrzennych. [13-EM-RE-S1-ART3_5]
K_U01 [4/5] K_U22 [4/5] K_K04 [3/5]
Posiada praktyczne umiejętności muzyczno-ruchowe pozwalające na prowadzenie rytmiki, zajęć muzyczno-ruchowych oraz dziecięcych zespołów rytmiczno-tanecznych. [13-EM-RE-S1-ART3_6]
K_U22 [3/5] K_U23 [4/5] KN1_U06 [3/5]
Rozumie potrzebę uczenia się i doskonalenia przez osobiste doświadczenie. [13-EM-RE-S1-ART3_7]
K_K01 [4/5] K_K03 [3/5] KN1_K01 [3/5]
Aktywnie uczestniczy współdziałając z grupą we wszelkich zadaniach realizowanych w trakcie zajęć. [13-EM-RE-S1-ART3_8]
K_K03 [3/5] K_K09 [4/5] K_K11 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie praktyczne [ART3_w_1]
samodzielne przygotowanie interpretacji ruchowo-przestrzennych z uwzględnieniem możliwości rozwojowych dziecka w wieku szkolnym wraz z komentarzem uzasadniającym wybór muzyki, sposób realizacji interpretacji i jej przeznaczenie
13-EM-RE-S1-ART3_1 13-EM-RE-S1-ART3_2 13-EM-RE-S1-ART3_3 13-EM-RE-S1-ART3_4 13-EM-RE-S1-ART3_5 13-EM-RE-S1-ART3_6 13-EM-RE-S1-ART3_7 13-EM-RE-S1-ART3_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [ART3_fn_1]
prezentacja i utrwalanie w praktycznych działaniach zasad komponowania ruchu w przestrzeni, adekwatnego do muzyki i uwzględniającego możliwości motoryczne i poznawcze dziecka w wieku szkolnym
14
- opanowanie zasad komponowania ruchu w przestrzeni zgodnego z muzyką; - przygotowanie interpretacji ruchowo-przestrzennych przeznaczonych dla dziecka w wieku szkolnym
86 zaliczenie praktyczne [ART3_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)