Instrumenty szkolne 1 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N1EM12.2014

Nazwa modułu: Instrumenty szkolne 1
Kod modułu: 13-EM-S1-INS1
Kod programu: 13-N1EM12.2014
Semestr: semestr zimowy 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł Instrumenty szkolne 1 w pierwszym okresie kształcenia ma za zadanie przygotować studentów do opanowania gry na flecie prostym oraz do poznania literatury wykorzystującej ten instrument (w tym również literatury dziecięcej). Muzykowanie zarówno w duetach, tercetach jak i akompaniowanie do piosenek dziecięcych oraz próby ich tworzenia i odtwarzania mają rozwijać ich kreatywność i wrażliwość muzyczną.
Wymagania wstępne:
Wymagane: biegła znajomości w zakresie czytania nut na pięciolinii.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada ogólną wiedzę i orientację z zakresu literatury muzycznej i znajomość podstawowego repertuaru (w tym również szkolnego) dotyczącego fletu prostego. [13-EM-S1-INS1_1]
K_W01 [3/5] K_W03 [2/5] K_W09 [3/5] KN1_W04 [2/5]
Posiada wiedzę dotyczącą praktycznego wykorzystania fletu prostego do gry solowej, zespołowej oraz jako instrumentu akompaniującego. [13-EM-S1-INS1_2]
K_W05 [3/5] K_W14 [2/5] K_W15 [2/5]
Posiada umiejętność wykorzystania własnej muzykalności i emocjonalności w wykonywaniu podstawowego repertuaru fletowego. [13-EM-S1-INS1_3]
K_U03 [3/5] K_U04 [3/5]
Posiada umiejętność poprawnego odczytywania tekstu nutowego i opisów interpretacyjnych poprzez zastosowanie poznanych chwytów i technik z zakresu gry na flecie prostym, potrzebnych do realizacji utworów i piosenek dziecięcych oraz do dalszego rozwoju artystycznego. [13-EM-S1-INS1_4]
K_W13 [3/5] K_U10 [2/5] K_U11 [3/5] KN1_U03 [2/5]
Wykazuje potrzebę uczenia się na nowo poznanym instrumencie jakim jest flet prosty oraz potrafi właściwie i efektywnie zorganizować własną pracę w celu samorealizacji. [13-EM-S1-INS1_5]
K_K01 [2/5] K_K03 [3/5] KN1_U06 [2/5] KN1_K01 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [13-EM-S1-INS1_w_1]
weryfikacja aktywnego pod względem praktycznym przygotowania do zajęć
13-EM-S1-INS1_2 13-EM-S1-INS1_3 13-EM-S1-INS1_5
prezentacja na zajęciach [13-EM-S1-INS1_w_2]
sprawdzenie umiejętności praktycznych w grze na flecie prostym oraz stopnia przyswojenia repertuaru na podstawie utworów i piosenek zaczerpniętych z muzyki klasycznej oraz z literatury dziecięcej
13-EM-S1-INS1_1 13-EM-S1-INS1_3 13-EM-S1-INS1_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [13-EM-S1-INS1_fn_1]
- prezentacja - przedstawienie przez studentów efektów swojej pracy, korekta prowadzącego i ocena; - metody oparte na obserwacji i ćwiczeniach - przedstawienie i omówienie utworów do realizacji na zajęciach, czytanie a’vista
7
- przygotowanie utworów z muzyki klasycznej oraz z literatury dziecięcej na flet prosty do weryfikacji na zajęciach
23 aktywność na zajęciach [13-EM-S1-INS1_w_1] prezentacja na zajęciach [13-EM-S1-INS1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)