Wybrane zagadnienia z psychologii twórczości/KN Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N2EM12.2014

Nazwa modułu: Wybrane zagadnienia z psychologii twórczości/KN
Kod modułu: 13-EM-N2-PST_KN
Kod programu: 13-N2EM12.2014
Semestr: semestr letni 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Psychologia twórczości ma umożliwić studentowi orientowanie się w podstawowych pojęciach psychologii twórczości dotyczących aktywności muzycznej, w tym w wiedzy o twórczością w odniesieniu do wytworu i twórcy, kryteriach twórczości, podstawowych teoriach twórczości, składnikach procesu twórczego, emocjach i motywacjach w twórczości, społecznym odbiorze twórczości. Student powinien zdobyć umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej we własnej aktywności twórczej.
Wymagania wstępne:
Wymagane: realizacja efektów kształcenia modułów: Pedagogika ogólna, Psychologia ogólna, Psychologia muzyki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych pojęć z zakresu psychologii twórczości i wybranych teorii psychologicznych zajmujących się problematyką procesu twórczego. [13-EM-N2-PST_KN_1]
K_W07 [3/5] K_W08 [3/5] K_W10 [2/5] K_W12 [1/5] K_W14 [3/5] KN2_W02 [2/5] KN2_W04 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą motywacji i emocji towarzyszącym procesowi twórczemu, w odniesieniu do aktywności muzycznej. [13-EM-N2-PST_KN_2]
K_W14 [3/5] K_K05 [1/5] K_K09 [2/5]
Posiada podstawową wiedzę związaną z procesami poznawczymi i uwarunkowaniami społecznymi towarzyszącymi twórczości muzycznej. [13-EM-N2-PST_KN_3]
K_W14 [3/5] K_U16 [2/5] K_K01 [2/5]
Umie zastosować wiedzę psychologiczną w analizie procesu twórczego w odniesieniu do działalności muzycznej. [13-EM-N2-PST_KN_4]
K_K01 [3/5] K_K05 [3/5] K_K09 [2/5] KN2_U02 [2/5]
Rozumie zjawiska towarzyszące twórczości muzycznej w świetle badań psychologicznych. Jest zdolny do analizy własnych procesów twórczych w dziedzinie muzyki. [13-EM-N2-PST_KN_5]
K_W14 [3/5] K_U01 [2/5] K_U16 [2/5]
Umie formułować własne stanowiska, współpracować w grupie, dostosować się do warunków rynkowych w zakresie własnej aktywności twórczej. [13-EM-N2-PST_KN_6]
K_K09 [2/5] K_K11 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin ustny [13-EM-N2-PST_KN_w_2]
Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść wykładów ćwiczeń oraz wskazaną w sylabusie literaturę
13-EM-N2-PST_KN_1 13-EM-N2-PST_KN_2 13-EM-N2-PST_KN_3 13-EM-N2-PST_KN_4 13-EM-N2-PST_KN_5 13-EM-N2-PST_KN_6
Kolokwium pisemne [13-EM-SN-PST_KN_w_1]
Kolokwium pisemne, na które składać się będzie 8 pytań wymagających kilkuzdaniowej, wyczerpującej odpowiedzi
13-EM-N2-PST_KN_1 13-EM-N2-PST_KN_2 13-EM-N2-PST_KN_3 13-EM-N2-PST_KN_4 13-EM-N2-PST_KN_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [13-EM-N2-PST_KN_fn_1]
Przedstawienie podstawowej problematyki z zakresu psychologii twórczości w tradycyjnej metodzie wykładowej
7
Praca ze wskazaną literaturąprzedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie i rozszerzenie wiedzy dotyczącej zagadnień przedstawianych na wykładach
23 Egzamin ustny [13-EM-N2-PST_KN_w_2] Kolokwium pisemne [13-EM-SN-PST_KN_w_1]
ćwiczenia [13-EM-N2-PST_KN_fn_2]
Omawianie szczegółowych zagadnień dotyczących problematyki psychologii twórczości w pracach pisemnych i debacie ustnej
7
Przygotowanie do ćwiczeń poprzez samodzielną analizę wskazanych problemów
23 Egzamin ustny [13-EM-N2-PST_KN_w_2] Kolokwium pisemne [13-EM-SN-PST_KN_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)