Praktyka pedagogiczno - metodyczna Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-N2EM12.2014

Nazwa modułu: Praktyka pedagogiczno - metodyczna
Kod modułu: 13-EM-N2-PPM_PR
Kod programu: 13-N2EM12.2014
Semestr: semestr zimowy 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Student podczas praktyk pedagogiczno -metodycznych zapoznaje się z procesem dydaktyczno-wychowawczym szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej oraz ich różnorodną funkcją w polskim systemie oświatowym, poznaje struktury zadań i funkcji instytucji kulturalno – oświatowych typu: miejskie centra kultury, domy kultury, gminne ośrodki kultury, jak również różnorodnych form pracy z zespołem o profilu muzyczno-artystycznym. Celem praktyk jest zastosowanie wiedzy teoretycznej w praktyce, jako nauczyciela muzyki, instruktora zajęć pozalekcyjnych, pozaszkolnych i dyrygenta zespołów muzycznych oraz nabycie umiejętności inicjowania działań dydaktyczno-wychowawczych i artystycznych, zgodnie z etyką zawodu nauczyciela.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia z modułów: Fortepian 1-2, Metodyka nauczania muzyki w szkołach ponadpodstawowych 1-2, Dyrygowanie z czytaniem partytur 1-2.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę teoretyczną dotyczącą podstawowych metod pracy na wszystkich szczeblach szkolnictwa oraz z różnego typu zespołami muzycznymi. [13-EM-N2-PPM_PR_1]
K_W03 [3/5] K_W10 [3/5] K_W14 [3/5] K_U09 [3/5] KN2_W06 [3/5]
Posiada znajomość repertuaru realizowanego w pracy z zespołami wokalnymi. Orientuje się w literaturze muzycznej związanej z procesem kształcenia na szczeblu szkoły gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, jak również z różnego typu zespołami muzycznymi na w/w etapie kształcenia. Pogłębienie wcześniej poznanych zagadnień [13-EM-N2-PPM_PR_2]
K_W01 [3/5] K_W03 [3/5] K_U04 [3/5]
Nabywa umiejętność prowadzenia praktycznych zajęć zarówno na szczeblach edukacji w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, jak również zajęć prowadzonych w instytucjach oświatowo -kulturalnych (jako instruktor zajęć przy domu kultury, dyrygent chóru lub orkiestry). [13-EM-N2-PPM_PR_3]
K_K09 [3/5] KN2_U02 [3/5] KN2_U03 [3/5] KN2_U06 [3/5] K_KN2_K01 [3/5]
Posiada podstawowe umiejętności niezbędne do realizacji własnej interpretacji utworów muzycznych. [13-EM-N2-PPM_PR_4]
K_W10 [3/5] K_U06 [2/5] K_U07 [2/5]
Posiada wiedzę dotyczącą treści programowych na poszczególnych szczeblach szkolnictwa. [13-EM-N2-PPM_PR_5]
KN2_W06 [2/5] KN2_U07 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
analiza dokumentów [PPM_PR_w_1]
Po odbytych praktykach należy przedstawić następujące dokumenty: 1. Opinia o studencie – wypełniona przez opiekuna praktyk, podpisana przez opiekuna praktyk oraz dyrektora szkoły lub instytucji, w której student odbywał praktykę. Opinia musi posiadać pieczęć w/w szkoły lub instytucji. 2. Dziennik praktyk – pisemne sprawozdania z przeprowadzonych lekcji/zajęć.
13-EM-N2-PPM_PR_1 13-EM-N2-PPM_PR_2 13-EM-N2-PPM_PR_3 13-EM-N2-PPM_PR_4 13-EM-N2-PPM_PR_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PPM_PR_fn_1]
- student samodzielnie prowadzi pełne jednostki lekcyjne, zajęcia w placówkach kulturalno – oświatowych, zespołach muzycznych (chóry, orkiestry); - student bierze udział w wywiadówce, pracuje w bibliotece, na świetlicy szkolnej
30
- harmonogram zajęć na praktyce wyznacza opiekun praktyk; - student do lekcji i zajęć przygotowuje się pisemnie; - konspekty i scenariusze student umieszcza w dzienniczku praktyk; - przed każdą prowadzoną lekcją student przedkłada je do zatwierdzenia, a po ich odbyciu nanosi uwagi
45 analiza dokumentów [PPM_PR_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)