Antropologia kultury konsumpcyjnej Field of study: Ethnology
Programme code: 12-S1ET12.2015

Module name: Antropologia kultury konsumpcyjnej
Module code: 12-ET-S1-F12-9.3AK
Programme code: 12-S1ET12.2015
Semester: summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
(no information given)
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest przygotowany do świadomego uczestnictwa w życiu społeczeństwa konsumpcyjnego – ma świadomość istnienia mechanizmów kreujących proces konsumpcji i sterujących jego przebiegiem, dokonuje świadomych wyborów konsumenckich [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K05 [2/5]
jest świadomy istnienia zależności i wzajemnych relacji pomiędzy etyką pracy i etyką konsumpcj [_K_2]
K_K07 [4/5]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu antropologii kulturowej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania motywów i wzorów zachowań konsumpcyjnych oraz różnych form aktywności konsumenckiej w kulturze współczesnej [_U_1]
K_U01 [4/5]
wykrywa i poddaje analizie elementarne zależności między kształtowaniem się syndromu konsumpcjonizmu a procesem przeobrażeń społecznych, kulturalnych, światopoglądowych, a także w sferze norm i wartości [_U_2]
K_U04 [4/5]
posiada zasadniczą wiedzę na temat genezy i czynników rozwoju społeczeństwa masowej konsumpcji oraz problemów definicyjnych z tym związanych; zna najważniejsze teorie i koncepcje odnoszące się do zagadnienia konsumpcji we współczesnym świecie [_W_1]
K_W03 [3/5] K_W04 [4/5] K_W05 [3/5] K_W11 [2/5]
zna i rozumie sens oraz znaczenie konsumpcji w społeczeństwie ponowoczesnym, ma wiedzę o wzorach zachowań konsumpcyjnych, modelach konsumpcji a także o miejscu, roli i najbardziej istotnych funkcjach społecznych i kulturowych masowej konsumpcji [_W_2]
K_W05 [4/5] K_W08 [3/5] K_W10 [3/5] K_W11 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
opracowanie pisemne [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości i rozumienia treści wykładów i literatury uzupełniającej, sprawdzenie czy student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną i metodologiczną oraz własne empiryczne doświadczenia w celu przedstawienia i krytycznego analizowania wybranych cech konsumpcji w społeczeństwie ponowoczesnym, zwracając szczególną uwagę na współczesną zmianę relacji pomiędzy konsumentem a przedmiotem-towarem i pracą a konsumowaniem
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fs_1]
wykład wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych połączony z dyskusją
15
lektura uzupełniająca, praca z tekstem, zebranie i opracowanie materiału oraz sporządzenie pracy pisemnej
40 opracowanie pisemne [_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)