Metodyka nauczania muzyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015

Nazwa modułu: Metodyka nauczania muzyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-6MNMU
Kod programu: 12-N2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot Podstawy nauczania muzyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym ma przygotować studentów Edukacji Wczesnoszkolnej i Terapii Pedagogicznej do prowadzenia zajęć muzycznych w zintegrowanym nauczaniu w kl.1-3 szkoły podstawowej. Studenci również nabywają niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu muzyki i z zakresu nauczania muzyki w kl.1-3 szkoły podstawowej.
Wymagania wstępne:
Realizacje efektów kształcenia modułu Umuzykalnienie
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do pracy w szkole podstawowej na etapie wczesnoszkolnym w zakresie prowadzenia zajęć muzycznych w stopniu podstawowym. Stosuje aktywizujące i motywujące metody pracy. [_K_1]
K_K02 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [2/5]
posiada umiejętność właściwej i efektywnej organizacji własnej pracy, a także indywidualnej i zespołowej. Posiada umiejętność efektywnej współpracy i integracji z nauczycielami i uczniami podczas realizacji zajęć i zadań zespołowych. Pamięta o BHP w czasie zajęć ruchowych. Posiada umiejętność korzystania z różnych źródeł wiedzy i stosowania nowoczesnych technologii informatycznych. Korzysta z literatury przedmiotu polskich i zagranicznych autorów. [_K_2]
K_K03 [2/5] K_K04 [2/5] K_K05 [2/5] KN_K01 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K04 [2/5] KN_K05 [2/5] KN_K06 [2/5] KNO_K01 [2/5] KNO_K02 [2/5]
potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu muzyki i metodyki nauczania muzyki do prowadzenia zajęć muzycznych w kl.1-3 szkoły podstawowej. [_U_1]
K_U09 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_U15 [3/5]
potrafi zagrać, zaśpiewać i nauczyć piosenkę metodą ze słuchu, przeprowadzić ćwiczenia mowy, emisyjne, rytmiczne i muzyczno- ruchowe w kl. 1-3 szkoły podstawowej. Ma umiejętność prowadzania zajęć integrujących muzykę z plastyką i muzykę z poezją oraz aktywnego słuchania muzyki. [_U_2]
K_U03 [3/5] K_U09 [3/5] KN_U06 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_U15 [3/5]
potrafi skonstruować scenariusz do zintegrowanego nauczania z treściami muzycznymi. Potrafi przeprowadzić praktycznie zajęcia muzyczne w kl.1-3 szkoły podstawowej [_U_3]
K_U09 [4/5] K_U11 [3/5] KN_U09 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U14 [4/5] KN_U15 [4/5]
ma kompendium niezbędnej wiedzy teoretycznej i praktycznej z muzyki. Ma kompendium niezbędnej wiedzy z zakresu metodyki nauczania muzyki w zintegrowanym nauczaniu. Posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną do prowadzenia zajęć z dziećmi na zróżnicowanym poziomie dydaktycznym w szkole. [_W_1]
K_W13 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_W10 [2/5]
zna Współczesne systemy wychowania muzycznego w Europie ( J. Dalcroze, K.Orff, Z. Kodaly) ; zna formy aktywności muzycznej dziecka ; zna różnorodne ćwiczenia rytmiczne i zabawy muzyczno-ruchowe z piosenką; posiada wiedzę dotyczącą funkcjonowania narządów głosu (mowy i śpiewu) i dbałości o higienę głosu. Zna zasady integracji muzyki z plastyką i muzyki z poezją na poziomie małego dziecka. [_W_2]
K_W03 [3/5] K_W05 [3/5] KNO_W02 [3/5] KN_W03 [3/5] KN_W04 [3/5] KN_W10 [3/5]
zna założenia i istotę Nowej Szkoły, miejsce muzyki w zintegrowanym nauczaniu. Zna podstawę programową, programy nauczania i podręczniki do muzyki w kl.1-3. Zna różnorodne metody i formy pracy. [_W_3]
K_W04 [3/5] KNO_W02 [3/5] KN_W01 [3/5] KN_W06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
znajomość problematyki przedmiotu zawartej w treściach ćwiczeń.
_W_1 _W_2 _W_3
tygodniowy scenariusz do muzyki w zintegrowanym nauczaniu [_w_2]
(brak informacji)
_K_2 _U_3
prezentacja [_w_3]
praktyczna prezentacja ciekawych ćwiczeń i propozycji metodycznych zawartych w autorskich scenariuszach.
_K_1 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
prezentacja zagadnień związanych z treściami przedmiotu praktyczna realizacja treści ćwiczeń; tygodniowy scenariusz do muzyki w zintegrowanym nauczaniu
5
lektura obowiązkowa i uzupełniająca aktywność na zajęciach przygotowanie i przeprowadzenie ćwiczeń rytmicznych i muzyczno- ruchowych w zintegrowanym nauczaniu indywidualna konstrukcja tygodniowego scenariusza z treściami muzycznymi do zintegrowanego nauczania
55 kolokwium [_w_1] tygodniowy scenariusz do muzyki w zintegrowanym nauczaniu [_w_2] prezentacja [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)