Metodyka nauczania matematyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015

Nazwa modułu: Metodyka nauczania matematyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-5MNW
Kod programu: 12-N2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot Metodyka nauczania matematyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym ma na celu teoretyczne i praktyczne przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji matematycznej w klasach I-III szkoły podstawowej. Treści merytoryczne przedmiotu: 1. Edukacja matematyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym 2. Metodyka prowadzenia zajęć w trakcie, których dzieci mają możliwość konstruowania wiedzy oraz kształtowania umiejętności matematycznych 3. Metodyka wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier 4. Media oraz materiały dydaktyczne w początkowym nauczaniu matematyki
Wymagania wstępne:
Zalecane: realizacje efektów kształcenia modułów: Podstawy nauczania matematyki dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Odznacza się rozwagą, zaangażowaniem oraz kreatywnością w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu sytuacji dydaktycznych sprzyjających rozwojowi myślenia matematycznego dzieci [_K_1]
K_K02 [2/5] K_K04 [2/5] K_K06 [1/5] KN_K02 [2/5] KN_K03 [2/5] KN_K05 [2/5] KN_K06 [2/5] KN_K07 [2/5] KN_K08 [1/5] KNO_K01 [2/5]
Ma świadomość swojego poziomu wiedzy i umiejętności, a jednocześnie dostrzega potrzebę planowania własnego rozwoju osobistego i zawodowego, będąc świadomy odpowiedzialności za jakość budowanego przez siebie warsztatu pracy pedagoga [_K_2]
K_K01 [1/5] K_K02 [1/5] K_K05 [1/5] KN_K01 [1/5] KN_K02 [1/5] KN_K03 [1/5] KN_K06 [1/5] KN_K07 [1/5] KNO_K02 [1/5]
Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu rozwoju myślenia matematycznego dziecka do projektowania sytuacji dydaktycznych sprzyjających konstruowaniu pojęć matematycznych oraz kształtowaniu umiejętności matematycznych [_U_1]
K_U08 [1/5] K_U09 [2/5] K_U10 [3/5] K_U11 [1/5] KNO_U01 [1/5] KNO_U03 [3/5] KN_U03 [1/5] KN_U09 [1/5] KN_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_U14 [2/5] KN_U15 [2/5]
Potrafi samodzielnie dobierać oraz tworzyć odpowiednie pomoce oraz materiały dydaktyczne wspomagające proces edukacji matematycznej [_U_2]
K_U04 [1/5] K_U05 [1/5] K_U10 [2/5] KNO_U03 [2/5] KN_U06 [1/5] KN_U07 [1/5] KN_U08 [1/5] KN_U10 [2/5] KN_U11 [2/5] KN_U12 [1/5] KN_U13 [2/5]
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę metodyczną na temat kreowania sytuacji dydaktycznych sprzyjających procesowi rozwoju myślenia matematycznego, konstruowania pojęć matematycznych oraz budowania języka matematycznego [_W_1]
K_W05 [3/5] K_W12 [2/5] K_W15 [2/5] KNO_W02 [3/5] KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W09 [2/5] KN_W10 [3/5]
Posiada wiedzę z zakresu wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier dydaktycznych [_W_2]
K_W05 [3/5] K_W12 [2/5] KNO_W02 [3/5] KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [_w_1]
sprawdzenie wiedzy z zakresu metodyki nauczania matematyki dzieci w klasach I-III szkoły podstawowej
_W_1
prezentacja projektu [_w_2]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce. Studenci przygotowują metodyczne opracowanie jednego z zagadnień matematycznych przewidzianych w treściach podstawy programowej dla dzieci wczesnoszkolnych. Intencjonalnie tworzą materiały i media dydaktyczne i/lub dobierają już istniejące, celem wykorzystania ich w projektowanych sytuacjach dydaktycznych. Nauczyciel dokonuje oceny pracy studenta (z uwzględnieniem samooceny i oceny pozostałych studentów).
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
prezentacja wybranych zagadnień z zakresu metodyki nauczania matematyki dzieci projektowanie oraz realizacja zaplanowanych sytuacji dydaktycznych z zastosowaniem materiałów oraz mediów dydaktycznych
6
samodzielna praca z tekstem obowiązkowej i uzupełniającej literatury, dotyczącej metodycznych podstaw nauczania matematyki dzieci oraz metodyki wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier zaprojektowanie sytuacji dydaktycznych sprzyjających rozwojowi myślenia matematycznego; tworzenie materiałów oraz mediów dydaktycznych, znajdujących zastosowanie w procesie wspomagania edukacji matematycznej
55 kolokwium pisemne [_w_1] prezentacja projektu [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)