Trening kreatywności Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015

Nazwa modułu: Trening kreatywności
Kod modułu: 12-PE-PETP-N2-3TK
Kod programu: 12-N2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
Treści: Teoria i praktyka dziedziny kreatywności ; Sedno kreatywności: eksploracje - kombinacje – transformacje; Techniki twórczego myślenia, Kreatywność zaawansowana; Radość twórczego myślenia (stymulacja płynności, giętkości i oryginalności myślenia, ćwiczenie myślenia pytaniami, twórcze łączenie - praca nad myśleniem kombinacyjnym, stosowanie myślenia transformacyjnego, metodyka treningu kreatywności)
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
w kontaktach interpersonalnych (również z osobami niepełnosprawnymi) wykazuje postawę szacunku i zrozumienia dla osób będących w trudnej sytuacji [_K_1]
K_K05 [4/5] K_K07 [2/5]
wykazuje postawę poszukującą, kreatywną i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę dokształcania się [_K_2]
K_K01 [2/5]
w kontaktach z drugim człowiekiem wykazuje inicjatywę, kreatywność i chęć nawiązania kontaktu [_K_3]
K_K03 [2/5] K_K09 [3/5]
ma praktyczne umiejętności poszukiwania właściwych metod i technik wykorzystywanych w treningu kreatywności [_U_1]
K_U07 [4/5] K_U10 [2/5]
potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne wykorzystywane w treningu kreatywności [_U_2]
K_U11 [4/5] K_U13 [4/5]
potrafi współdziałać w grupie, wykorzystywać komunikację interpersonalną, kreatywnie postrzega rzeczywistość [_U_3]
K_U03 [3/5] K_U04 [4/5] K_U12 [2/5]
ma podstawową wiedzę dotyczącą teorii i praktyki z dziedziny kreatywności, różnych metod technik ze szczególnym uwzględnieniem niepełnosprawności [_W_1]
K_W05 [4/5] K_W09 [3/5] K_W11 [4/5]
ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania i rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym jak i psychologicznym oraz społecznym [_W_2]
K_W06 [4/5] K_W12 [2/5]
posiada wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej [_W_3]
K_W13 [2/5] K_W16 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
stworzenie własnego kreatywnego folderu osobistego jedną z technik, metod treningu kreatywności w pracy z grupą
_K_1 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1
prezentacja – pisemna [_w_2]
opisujące zastosowanie praktyczne technik i metod treningu kreatywnego w pracy z grupą
_K_2 _K_3 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
wykład dotyczący teoretycznych podstaw z zakresu technik i metod treningu kreatywności; metoda projektu oraz zajęć praktycznych, poprzez zapoznanie studentów z poszczególnymi technikami, metodami i ćwiczenie umiejętności ich zastosowania w praktyce
10
analiza literatury; przyswojenie przez studenta poszczególnych technik i metod treningu kreatywnego, stworzenie własnego „kreatywnego folderu osobistego” za pomocą jednej z technik lub metod
170 projekt [_w_1] prezentacja – pisemna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)