Aktywność społeczno-kulturalna dzieci i młodzieży/moduł do wyboru Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2015

Nazwa modułu: Aktywność społeczno-kulturalna dzieci i młodzieży/moduł do wyboru
Kod modułu: 12-PE-PSS-N2-F.1-AS
Kod programu: 12-N2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem modułu: jest zapoznanie studentów z uwarunkowaniami oraz formami aktywności społeczno-kulturalnej młodzieży w różnych środowiskach społecznych oraz z możliwościami rozwoju zainteresowań i realizacji potrzeb kulturalnych. Studenci zrealizują badania sondażowe wśród młodzieży. Podczas zajęć poznają działania animacyjne podejmowane na terenie kraju i poza granicami Polski.
Wymagania wstępne:
wcześniejsza realizacja efektów kształcenia modułu: metodologia badań społecznych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
przywiązuje wagę do rozwijania umiejętności autorefleksji w odniesieniu do podejmowanych przez siebie działań i własnego rozwoju [_K_1]
K_K01 [4/5]
widzi innego człowieka z różnych punktów odniesienia w sensie holistycznym, dostrzega, diagnozuje i umiejętnie reaguje na zjawiska związane z wychowaniem, kształceniem, opieką; ma świadomość konieczności uwzględniania kontekstu społeczno-kulturowego [_K_2]
K_K03 [4/5]
cechuje się kreatywnością i otwartością w kontaktach interpersonalnych. Aktywnie uczestniczy jako twórca lub odbiorca w życiu kulturalnym poziomie lokalnym i regionalnym [_K_3]
K_K07 [4/5] K_K09 [3/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność zadawania pytań dotyczących różnych przejawów aktywności społeczno-kulturalnej młodzieży, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych, , potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_1]
K_U03 [4/5] K_U04 [4/5]
posiada pogłębione umiejętności prowadzenia badań naukowych, zna techniki i narzędzia metodologiczne przygotowujące do pracy na stanowisku pedagoga i socjoterapeuty w instytucjach edukacyjno-wychowawczych [_U_2]
K_U06 [4/5]
potrafi konstruować sytuacje dostarczające młodzieży pozytywnych, korekcyjnych doświadczeń i odreagowania emocjonalnego oraz wydobycia i wykorzystania ich własnych zasobów. Potrafi dokonać krytycznej analizy wytworów kultury w celu określenia ich znaczenia w projektowaniu i realizacji działalności edukacyjnej [_U_3]
K_U10 [2/5] K_U13 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę związaną z metodami diagnozowania środowiska społecznego i opiekuńczego oraz technikami poznawania rzeczywistości pedagogicznej, a także z wybranymi metodami pracy profilaktycznej [_W_1]
K_W05 [4/5]
posiada wiedzę dotyczącą wpływu czynników środowiskowych na rozwój i funkcjonowanie w grupie [_W_2]
K_W07 [4/5]
ma uporządkowaną i pogłębioną w wybranych zakresach wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji kulturalnych [_W_3]
K_W13 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
sprawdzenie znajomości metod, technik i narzędzi pedagogicznych, umiejętności prowadzenia badań naukowych, interpretacji oraz prezentacji ich wyników
_K_2 _K_3 _U_2 _W_1 _W_2
ocena ciągła [_w_2]
aktywny udział w zajęciach, podczas których studenci poznają działania animacyjne adresowane do młodzieży i przez młodzież podejmowane, będą to przykłady z zarówno z Polski, jak i z zagranicy
_K_1 _U_1 _U_3 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
prezentacje wyników badań na forum grupy; wykład informacyjny, dyskusja; analiza krytyczna tekstów źródłowych w odniesieniu do przykładów praktycznych; dyskusja, giełda pomysłów
8
przygotowanie projektu badań, skonsultowanie go z osobą prowadzącą oraz jego realizacja; czytania i studiowanie tekstów źródłowych obligatoryjnych, poszukiwanie egzemplifikacji zagadnień pojawiających się w tekstach
115 prezentacja [_w_1] ocena ciągła [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)