Moduł praktyczny (praktyka śródroczna) Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Moduł praktyczny (praktyka śródroczna)
Kod modułu: PZ_Pś
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności placówek promujących zdrowie i zajmujących się profilaktyką uzależnień. 30 godzin zajęć w semestrze (w semestrze 3 oraz 4) o charakterze aktywnego włączania się w funkcjonowanie różnych instytucji promujących zdrowie (przedszkoli promujących zdrowie, szkół promujących zdrowie, szpitali promujących zdrowie) oraz instytucji profilaktyki uzależnień (poradnie pedagogiczno-psychologiczne; poradnie leczenia/terapii uzależnień; szpitalne oddziały psychiatryczne; szpitalne oddziały profilaktyki i leczenia uzależnień) stwarza optymalne warunki do nabycia przez studentów założonych kompetencji.
Wymagania wstępne:
Dopisane zostaną w przyszłości na podstawie kodów modułów obligatoryjnych lub wcześniejszych specjalnościowych. Student zapoznała się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania)i warunki zaliczenia praktyki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą różnych środowisk wychowawczych, ich opiekuńczego, wychowawczego, terapeutycznego, resocjalizacyjnego, prozdrowotnego oraz edukacyjnego charakteru. [PZ_Pś_1]
K_W10 [1/5]
Student ma podstawową wiedzę o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji promujących zdrowie i zajmujących się profilaktyką uzależnień. [PZ_Pś_2]
K_W14 [1/5]
Student ma podstawową wiedzę o metodyce i procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności profilaktycznej i prozdrowotnej. [PZ_Pś_3]
K_W16 [1/5]
Student ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach promujących zdrowie oraz instytucjach profilaktyki uzależnień. [PZ_Pś_4]
K_W17 [5/5]
Student potrafi ocenić przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z profilaktyką uzależnień i promocją zdrowia. [PZ_Pś_5]
K_U09 [4/5]
Student sumiennie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania ukierunkowane na promowanie zdrowia i profilaktykę uzależnień. [PZ_Pś_6]
K_K08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Raport z praktyk [Z_Pś_w_1]
W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych instytucji profilaktycznych i promujących zdrowie. W raporcie student opisuje także metody i procedury postępowania, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają instytucje promujące zdrowie i zapobiegające uzależnieniom.
PZ_Pś_1 PZ_Pś_2 PZ_Pś_3 PZ_Pś_4
Analiza dokumentacji [Z_Pś_w_2]
Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek profilaktycznych i promujących zdrowie. Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w tych instytucjach. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w placówkach profilaktycznych i promujących zdrowie przedstawiając stosowną dokumentację (np. asystowanie w zajęciach edukacji zdrowotnej, organizacja zajęć o charakterze profilaktycznym i prozdrowotnym z dziećmi i młodzieżą, a także z osobami dorosłymi itd.)
PZ_Pś_5 PZ_Pś_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [Z_Pś_fs_1]
Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym
60
Przygotowanie raportu z praktyk oraz analizy dokumentacji
30 Raport z praktyk [Z_Pś_w_1] Analiza dokumentacji [Z_Pś_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)