Rola mediów w promocji historii wybranego regionu/epoki
Field of study: Historical Advising and Infobrokering
Programme code: 05-S1IH16.2016

Module name: | Rola mediów w promocji historii wybranego regionu/epoki |
---|---|
Module code: | 05-IDH-S1-040 |
Programme code: | 05-S1IH16.2016 |
Semester: | summer semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mediami zarówno jako środkiem upowszechnienia wiedzy i opinii jak źródłem informacji. Student zapoznaje się z pojęciem i ewolucją mediów oraz strukturą i zasadami funkcjonowania rynku medialnego. |
Prerequisites: | Wiedza dotycząca środków masowego przekazu (edukacja medialna) na poziomie szkoły średniej (wg podstawy programowej wiedzy o społeczeństwie) |
Key reading: | 1. Lyn Gorman, David McLean: Media i społeczeństwo - wprowadzenie historyczne. Kraków 2010.
2. Ryszard Kowalczyk: Media lokalne w Polsce. Poznań 2009.
3. Martin Lister: Nowe media - wprowadzenie. Kraków 2009.
4. Walery Pisarek: Wstęp do nauki o komunikowaniu. Warszawa 2008.
5. Lisa Taylor, Andrew Willis: Medioznawstwo - teksty, instytucje i odbiorcy. Kraków 2006.
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowaną wiedzę ogólną (w zakresie terminologii i teorii) z zakresu nauk humanistycznych i społecznych,
przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego
[05-IDH-S1-040_1] |
IDH1A_W03 [3/5] |
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się
(w języku polskim i obcym)
[05-IDH-S1-040_2] |
IDH1A_U07 [5/5] |
Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł
i z wykorzystaniem różnych sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. współczesnych mediów
[05-IDH-S1-040_3] |
IDH1A_U01 [5/5] |
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne możliwości udziału (także poprzez tzw. nowe media) [05-IDH-S1-040_4] |
IDH1A_K06 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Test [05-IDH-S1-040_w_1] | Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności. |
05-IDH-S1-040_1 |
Wypowiedź ustna [05-IDH-S1-040_w_2] | Przygotowanie wypowiedzi ustnej ma na celu weryfikację przede wszystkim umiejętności i kompetencji społecznych. |
05-IDH-S1-040_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [05-IDH-S1-040_fs_1] | Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem) |
30 | Praca z literaturą, analiza mediów |
60 |
Test [05-IDH-S1-040_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |