Rola mediów w promocji historii wybranego regionu/epoki Field of study: Historical Advising and Infobrokering
Programme code: 05-S1IH16.2016

Module name: Rola mediów w promocji historii wybranego regionu/epoki
Module code: 05-IDH-S1-040
Programme code: 05-S1IH16.2016
Semester: summer semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mediami zarówno jako środkiem upowszechnienia wiedzy i opinii jak źródłem informacji. Student zapoznaje się z pojęciem i ewolucją mediów oraz strukturą i zasadami funkcjonowania rynku medialnego.
Prerequisites:
Wiedza dotycząca środków masowego przekazu (edukacja medialna) na poziomie szkoły średniej (wg podstawy programowej wiedzy o społeczeństwie)
Key reading:
1. Lyn Gorman, David McLean: Media i społeczeństwo - wprowadzenie historyczne. Kraków 2010. 2. Ryszard Kowalczyk: Media lokalne w Polsce. Poznań 2009. 3. Martin Lister: Nowe media - wprowadzenie. Kraków 2009. 4. Walery Pisarek: Wstęp do nauki o komunikowaniu. Warszawa 2008. 5. Lisa Taylor, Andrew Willis: Medioznawstwo - teksty, instytucje i odbiorcy. Kraków 2006.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada uporządkowaną wiedzę ogólną (w zakresie terminologii i teorii) z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego [05-IDH-S1-040_1]
IDH1A_W03 [3/5]
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się (w języku polskim i obcym) [05-IDH-S1-040_2]
IDH1A_U07 [5/5]
Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł i z wykorzystaniem różnych sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. współczesnych mediów [05-IDH-S1-040_3]
IDH1A_U01 [5/5]
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne możliwości udziału (także poprzez tzw. nowe media) [05-IDH-S1-040_4]
IDH1A_K06 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Test [05-IDH-S1-040_w_1]
Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności.
05-IDH-S1-040_1 05-IDH-S1-040_3
Wypowiedź ustna [05-IDH-S1-040_w_2]
Przygotowanie wypowiedzi ustnej ma na celu weryfikację przede wszystkim umiejętności i kompetencji społecznych.
05-IDH-S1-040_2 05-IDH-S1-040_3 05-IDH-S1-040_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [05-IDH-S1-040_fs_1]
Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem)
30
Praca z literaturą, analiza mediów
60 Test [05-IDH-S1-040_w_1] Wypowiedź ustna [05-IDH-S1-040_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)