Podstawy zarządzania i marketingu w pracy doradcy i infobrokera historycznego Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: Podstawy zarządzania i marketingu w pracy doradcy i infobrokera historycznego
Kod modułu: 05-IDH-S1-027
Kod programu: 05-S1IH16.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem modułu pozostaje zapoznanie studentów z podstawami zarządzania i marketingu w kontekście wykonywania zawodu doradcy i infobrokera historycznego. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się m.in.: kwestie: marketingu (terminologii, ewolucji koncepcji marketingowej); badań marketingowych (definicja, klasyfikacja i metody badań); analizy rynków zbytu – metody segmentacji i wybór rynków docelowych; analizy konkurencji; analizy rynków zaopatrzenia i organizacji dostaw; dystrybucji – definicja, charakterystyka różnych strategii i kanałów dystrybucji, logistyka dystrybucji; metody ustalania cen, strategii cenowych, czynników wpływających na ustalenie poziomu cen; promocji – definicja i charakterystyki reklamy, wspierania sprzedaży, public relations i publicity; etapów kampanii promocyjnej; planu marketingowego i elementów marketing–mix.
Wymagania wstępne:
Wiedza wyniesiona ze szkół niższego szczebla
Literatura podstawowa:
1.Zarządzanie, red. A.K Koźmiński, W. Piotrowski. Warszawa 2006; 2.R. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa 2004; 3.P. Kotler, Marketing. Poznań 2006; 4.Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk. Warszawa 2004
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada uporządkowaną wiedzę ogólną (w zakresie terminologii i teorii) z zakresu zarządzania i marketingu, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego [05-IDH-S1-027_1]
IDH1A_W03 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach historii z zarządzaniem i marketingiem, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego [05-IDH-S1-027_2]
IDH1A_W05 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych ustaleniach badawczych w zakresie zarządzania i marketingu, potrzebnych do pozyskiwania informacji i wykorzystywania ich w procesie popularyzacji [05-IDH-S1-027_3]
IDH1A_W06 [3/5]
Potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i rozwijać umiejętności (z zakresu zarządzania i marketingu), pracując pod kierunkiem opiekuna naukowego [05-IDH-S1-027_4]
IDH1A_U03 [3/5]
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne możliwości udziału [05-IDH-S1-027_5]
IDH1A_K06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Odpowiedź ustna / inna praca pisemna [05-IDH-S1-027_w_1]
Przygotowanie pracy pisemnej (odpowiedzi ustnej) ma na celu weryfikację podstawowej wiedzy i umiejętności
05-IDH-S1-027_1 05-IDH-S1-027_2 05-IDH-S1-027_3 05-IDH-S1-027_4 05-IDH-S1-027_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [05-IDH-S1-027_fs_1]
Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem)
20
Praca z literaturą
40 Odpowiedź ustna / inna praca pisemna [05-IDH-S1-027_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)