Podstawy komunikacji społecznej i medialnej Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: Podstawy komunikacji społecznej i medialnej
Kod modułu: 05-IDH-S1-026
Kod programu: 05-S1IH16.2016
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem realizacji modułu pozostaje m.in. zapoznanie studentów z różnorodnymi teoriami wyjaśniającymi procesy komunikacyjne zachodzące w różnych układach i przestrzeniach życia; ukształtowanie umiejętności formułowania i interpretowania odpowiednich przekazów (w tym z wykorzystaniem tzw. nowych mediów); zwrócenie uwagi na rangę procesów komunikacyjnych z wykorzystaniem ITC oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się m.in.: definicje i konstrukcja procesu komunikowania; koncepcje teoretyczne dotyczące komunikacji społecznej; modele i założenia dotyczące komunikacji społecznej (interpersonalnej, grupowej, masowej – media, międzykulturowej); społeczeństwo sieci; świat reprezentowany w mediach, reklama jako przykład masowego przekazu perswazyjnego; determinanty skuteczności przekazu reklamowego; zachowania komunikacyjne w marketingu; zasady budowania przekazu perswazyjnego w działalności społecznej i edukacyjnej.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu szkoły gimnazjalnej oraz ponadgimnazjalnej (z wiedzy o społeczeństwie).
Literatura podstawowa:
1.D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2010. 2.E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej (przekł. z ang. O. i W. Kubińscy oraz M. Kacmajor). Gdańsk 2003. 3.Komunikacja społeczna w świecie realnym, red. M. Baryluk, M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008. 4.Komunikacja społeczna w świecie wirtualnym, red. M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008. 5.Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000. 6.Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek- Ostrowska. Wrocław 1999.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada świadomość kompleksowej natury języka, jego ewolucji i znaczeń, niezbędnych dla właściwego odczytywania pozyskiwanych komunikatów [05-IDH-S1-026_1]
IDH1A_W09 [4/5]
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski [05-IDH-S1-026_2]
IDH1A_U06 [3/5]
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się (w języku polskim i obcym). [05-IDH-S1-026_3]
IDH1A_U07 [5/5]
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne kanały komunikacji (także poprzez tzw. nowe media). [05-IDH-S1-026_4]
IDH1A_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test [05-IDH-S1-026_w_1]
Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne
05-IDH-S1-026_1 05-IDH-S1-026_2 05-IDH-S1-026_3 05-IDH-S1-026_4
Odpowiedź ustna / inna praca pisemna [05-IDH-S1-026_w_2]
Przygotowanie pracy pisemnej (odpowiedzi ustnej) ma na celu weryfikację podstawowej wiedzy z zakresu wiedzy o komunikacji społecznej i medialnej oraz umiejętności interpersonalnych.
05-IDH-S1-026_1 05-IDH-S1-026_2 05-IDH-S1-026_3 05-IDH-S1-026_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [05-IDH-S1-026_fs_1]
Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem)
20
Praca z literaturą
40 Test [05-IDH-S1-026_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)