Podstawy komunikacji społecznej i medialnej
Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: | Podstawy komunikacji społecznej i medialnej |
---|---|
Kod modułu: | 05-IDH-S1-026 |
Kod programu: | 05-S1IH16.2016 |
Semestr: | semestr letni 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem realizacji modułu pozostaje m.in. zapoznanie studentów z różnorodnymi teoriami wyjaśniającymi procesy komunikacyjne zachodzące w różnych układach i przestrzeniach życia; ukształtowanie umiejętności formułowania i interpretowania odpowiednich przekazów (w tym z wykorzystaniem tzw. nowych mediów); zwrócenie uwagi na rangę procesów komunikacyjnych z wykorzystaniem ITC oraz doskonalenie kompetencji komunikacyjnych. Wśród poruszanych zagadnień znajdują się m.in.: definicje i konstrukcja procesu komunikowania; koncepcje teoretyczne dotyczące komunikacji społecznej; modele i założenia dotyczące komunikacji społecznej (interpersonalnej, grupowej, masowej – media, międzykulturowej); społeczeństwo sieci; świat reprezentowany w mediach, reklama jako przykład masowego przekazu perswazyjnego; determinanty skuteczności przekazu reklamowego; zachowania komunikacyjne w marketingu; zasady budowania przekazu perswazyjnego w działalności społecznej i edukacyjnej.
|
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu szkoły gimnazjalnej oraz ponadgimnazjalnej (z wiedzy o społeczeństwie). |
Literatura podstawowa: | 1.D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2010.
2.E. Griffin, Podstawy komunikacji społecznej (przekł. z ang. O. i W. Kubińscy oraz M. Kacmajor). Gdańsk 2003.
3.Komunikacja społeczna w świecie realnym, red. M. Baryluk, M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008.
4.Komunikacja społeczna w świecie wirtualnym, red. M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008.
5.Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków 2000.
6.Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek- Ostrowska. Wrocław 1999.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada świadomość kompleksowej natury języka, jego ewolucji i znaczeń, niezbędnych dla właściwego odczytywania pozyskiwanych komunikatów [05-IDH-S1-026_1] |
IDH1A_W09 [4/5] |
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski [05-IDH-S1-026_2] |
IDH1A_U06 [3/5] |
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się (w języku polskim i obcym). [05-IDH-S1-026_3] |
IDH1A_U07 [5/5] |
Potrafi uczestniczyć w życiu kulturalnym i popularyzatorskim, wykorzystując różne kanały komunikacji (także poprzez tzw. nowe media). [05-IDH-S1-026_4] |
IDH1A_K06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test [05-IDH-S1-026_w_1] | Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne |
05-IDH-S1-026_1 |
Odpowiedź ustna / inna praca pisemna [05-IDH-S1-026_w_2] | Przygotowanie pracy pisemnej (odpowiedzi ustnej) ma na celu weryfikację podstawowej wiedzy z zakresu wiedzy o komunikacji społecznej i medialnej oraz umiejętności interpersonalnych. |
05-IDH-S1-026_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [05-IDH-S1-026_fs_1] | Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem) |
20 | Praca z literaturą |
40 |
Test [05-IDH-S1-026_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |