Podstawy procesu terapeutycznego Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Podstawy procesu terapeutycznego
Kod modułu: 12-PE-PSS-S2-3PPT
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot podstawy procesu terapeutycznego ma umożliwić studentom informacji dotyczących technik pracy terapeutycznej. Studenci poznają różnorodne techniki pracy z grupą na różnych etapach rozwoju grupy. Zdobywają wiedze z zakresu procesu terapeutycznego
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość konieczności stałego zwiększania swoich kompetencji [_K_1]
K_K01 [3/5]
potrafi pracować w zespole [_K_2]
K_K06 [3/5]
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych [_U_1]
K_U02 [3/5]
samodzielnie inicjuje i podejmuje skuteczne, oparte na podstawach naukowych i etycznych działania na rzecz jednostek, rodzin, grup i środowisk społecznych, wymagających wsparcia społecznego i terapeutycznego, potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_2]
K_U03 [3/5] K_U05 [4/5]
ma praktyczne, pogłębione umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania i realizacji działań terapeutycznych (w tym o charakterze profilaktycznym, terapeutycznym, socjoterapeutycznym i socjopedagogicznym), potrafi w klarowny sposób wypowiadać się w mowie i na piśmie [_U_3]
K_U04 [3/5] K_U07 [3/5]
ma wiedzę na temat tradycyjnych i współczesnych metod terapeutycznych [_W_1]
K_W03 [3/5]
posiada wiedzę dotyczącą metod i technik socjoterapeutycznych, zna specyfikę procesu grupowego. Posiada podstawową wiedzę z zakresu terapii grupowej. [_W_2]
K_W05 [3/5]
zna w sposób dogłębny problemy etyczne terapeutów, sposoby rozwiązywania tych problemów; rolę wzoru osobowego terapeuty w socjoterapii dzieci i młodzieży. [_W_3]
K_W16 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praktyczna realizacja [_w_1]
Sprawdzenie czy student potrafi w oparciu o wiedzę i zdobyte umiejętności zrealizować praktyczne zajęcia. Sprawdzenie jak student radzi sobie z sytuacjami trudnymi w grupie i czy i w jaki sposób potrafi te sytuacje poddać refleksji.
_U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
ocena ciągła [_w_2]
Sprawdzenie czy student wykazuje się aktywnością, chętnie podejmuje zespołowe działania; angażuje się we współpracę; potrafi opracowywać i organizować adekwatne ćwiczenia oraz czynnie i twórczo uczestniczy w proponowanych ćwiczeniach. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć różne role w zespole
_K_1 _K_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Zajęcia warsztatowe - udział studentów w ćwiczeniach adekwatnych do poszczególnych etapów procesu grupowego Metoda projektów - konsultacje
15
Przygotowanie ćwiczeń adekwatnych do poszczególnych etapów p Wykonanie w małych grupach projektu dotyczącego zaplanowania działań terapeutycznych Lektura i analiza tekstów dotyczących tematyki grupy procesu grupowego
35 praktyczna realizacja [_w_1] ocena ciągła [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)