Praktyka zawodowa po I roku Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Praktyka zawodowa po I roku
Kod modułu: 12-PE-PSG-S2-PZ1
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot pozwala studentom: - zapoznać się z dokumentacją organizacyjną danej placówki oraz formami udzielanej pomocy, - zaobserwować podopiecznych, skonfrontować nabytą wiedzę psychologiczno-pedagogiczną z rzeczywistością społeczną i pedagogiczną w praktyce oraz spróbować dokonać diagnozy i oceny zróżnicowanych możliwości indywidualnych, z uwzględnieniem rodzaju deficytów emocjonalnych, poznawczych i społecznych oraz poziomu sprawności, - uczestnictwo w organizowaniu zajęć wspomagających, stymulujących, korekcyjnych i reedukacyjnych, a także zdobywanie umiejętności diagnozowania pedagogicznego, - współudział w pracach zespołów opiekuńczych, terapeutycznych i edukacyjnych oraz indywidualnymi programami wsparcia, planami edukacyjno-wychowawczymi i terapeutyczno-opiekuńczymi.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
dostrzega potrzebę zapoznawania się z ze specyfiką funkcjonowania instytucji opiekuńczo-wychowawczych, środowiskowych, a także terapeutyczno-leczniczych i aktywne uczestniczenie w podejmowanych przez nich działaniach praktycznych (zwłaszcza współorganizowaniu wielopłaszczyznowego wsparcia, wczesnej interwencji, edukacji i terapii) [_K_1]
K_K02 [3/5] K_K07 [3/5]
potrafi zweryfikować zdobytą wiedzę teoretyczną z zakresu diagnozy, wsparcia i szeroko rozumianej interwencji i terapii w konkretnych sytuacjach opiekuńczo-wychowawczych, edukacyjnych, pomocowych i terapeutycznych, uwzględniając zróżnicowanie potencjału rozwojowego podopiecznych, ich wiek, poziom sprawności i etap edukacji [_U_1]
K_U07 [3/5] K_U08 [3/5] K_U10 [3/5] K_U11 [3/5]
zna charakter instytucji/placówek powołanych w celu wyrównywania szans rozwojowych oraz życiowych dzieci, młodzieży i seniorów wymagających instytucjonalnego wsparcia – podopiecznych w różnym wieku o zróżnicowanych możliwościach rozwoju indywidualnego, a także żyjących w różnych warunkach funkcjonowania rodziny [_W_1]
K_W08 [3/5] K_W10 [2/5] K_W11 [2/5] K-W14 [3/5] K_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
weryfikacja dokumentów praktyk w ramach konsultacji; wybiórcza hospitacja praktyk przez opiekuna p [_w_1]
sprawdzenie wiedzy, umiejętności, kompetencji studenta nabytych podczas praktyk zawodowych
_K_1 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia terenowe [_fs_1]
zajęcia odbywają się w wybranej placówce z podanej w odpowiednich dokumentach listy;konsultacje indywidualne w formie bezpośredniej z przedstawieniem dokumentów praktyk
60
przygotowanie do pracy w placówce i samodzielnej organizacji oraz realizacji i ewaluacji zajęć, projektów, programów;przygotowanie do wypowiedzi ustnej na temat odbytej praktyki zawodowej
10 weryfikacja dokumentów praktyk w ramach konsultacji; wybiórcza hospitacja praktyk przez opiekuna p [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)