Seminarium magisterskie 2 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie 2
Kod modułu: 12-PE-PSG-S2-5SM.2
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem seminarium magisterskiego jest opracowanie na podstawie zgromadzonej literatury przedmiotu poszczególnych rozdziałów teoretycznych, metodologicznych podstaw badań własnych, opracowanie szczegółowej procedury prowadzonych badań, dobór narzędzi badawczych, opracowanie własnych narzędzi. Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności pedagogika społeczna z geragogiką, praca ma poszerzać wiedzę i kompetencje zawodowe studenta.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułów w zakresu kształcenia ogólnego, podstawowego, kierunkowego.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu działań badawczych [_K_1]
K_K02 [3/5]
odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki [_K_2]
K_K06 [3/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na temat problemów edukacyjnych, wychowawczy, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych [_U_1]
K_U04 [3/5]
posiada rozwinięte umiejętności badawcze, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze dostosowane do celów pracy [_U_2]
K_U06 [3/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk, stosuje ją w projektowaniu własnych poczynań badawczych; zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych [_W_1]
K_W02 [3/5] K_W04 [1/5]
ma pogłębioną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, stosuje ją we własnych poczynaniach badawczych; zna regulacje prawne i etyczne dotyczące funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych, problemy etyczne opiekunów-wychowawców [_W_2]
K_W13 [3/5] K_W16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca seminaryjna [_w_1]
ocena opracowania poszczególnych rozdziałów teoretycznych pracy oraz rozdziału metodologicznego, ocena przygotowanych narzędzi badawczych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [_fs_1]
metoda słowna, problemowa, instruktaż
45
opracowanie poszczególnych rozdziałów teoretycznych pracy oraz rozdziału metodologicznego, przygotowanie narzędzi badawczych
120 praca seminaryjna [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)