Dylematy filozoficzno-egzystencjalne w późnej dorosłości Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Dylematy filozoficzno-egzystencjalne w późnej dorosłości
Kod modułu: 12-PE-PSG-S2-4DED
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
- uzyskanie przez studenta wiedzy o problemy i dylematy filozoficzno-egzystencjalnych późnej dorosłości oraz o antropologiczno-aksjologicznych założeniach działań na rzecz osób w okresie późnej dorosłości; - zrozumienie roli doświadczanych przez osoby w późnej dorosłości problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych dla ich funkcjonowania w życiu społecznym; - rozwinięcie umiejętności rozpoznawania, porównywania i oceniania problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych okresu późnej dorosłości.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
widzi starszego człowieka i właściwe mu problemy i dylematy filozoficzno-egzystencjalnych późnej dorosłości z różnych punktów odniesienia w sensie holistycznym, dostrzega, diagnozuje i umiejętnie reaguje na zjawiska związane z socjalizacją, kształceniem, opieką w okresie późnej dorosłości [_K_1]
K_K03 [3/5]
charakteryzuje się właściwym nastawieniem do ludzi w wieku senioralnym i tej fazy życia (postawą szacunku i zrozumienia), a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec człowieka cierpiącego i umierającego; cechuje się moralnym, opartym na zasadach etyki społecznej, sposobie działania i postępowania oraz unikaniem działań, zachowań i postaw relatywistycznych [_K_2]
K_K05 [3/5]
potrafi samodzielnie i krytycznie analizować teksty filozoficzne i refleksję egzystencjalną, potrafi formułować, klasyfikować i rozwiązywać problemy filozoficzno-egzystencjalne późnej dorosłości; dzięki właściwemu rozpoznaniu problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych późnej dorosłości potrafi projektować efektywne działania kulturalne, pomocowe i terapeutyczne dla osób starszych [_U_1]
K_U02 [4/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie różnych form wypowiedzi, a w szczególności potrafi w sposób zwięzły i zrozumiały dla odbiorców wyrażać myśli dotyczące problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych późnej dorosłości, stosując różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_2]
K_U03 [3/5]
zna terminologię używaną w antropologii filozoficznej i etyce społecznej oraz rozumie jej źródła i właściwe sposoby zastosowania w geragogice [_W_1]
K_W01 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę o antropologicznych uwarunkowaniach opieki międzyludzkiej i wsparcia społecznego; potrafi rozpoznawać i analizować dylematy filozoficzno-egzystencjalne późnej dorosłości oraz zna strategie asymilacyjne i akomodacyjne dotyczące funkcjonowania osób starszych w zróżnicowanych i ulegających zmianie warunkach społecznych [_W_2]
K_W05 [3/5] K_W06 [2/5] K_W07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
wykonanie i prezentacja - wraz z dyskusją - na ćwiczeniach pisemnych prac własnych studenta [_w_1]
przygotowanie i omówienie analizy – w postaci prac pisemnych – wybranych problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych okresu późnej dorosłości w kontekście pojęć, koncepcji antropologicznych i systemów pedagogicznych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
prezentacja multimedialna [_w_2]
przygotowanie i omówienie analizy – w postaci prezentacji multimedialnej – wybranych problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych okresu późnej dorosłości w kontekście pojęć, koncepcji antropologicznych i systemów pedagogicznych
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
przygotowanie i omówienie analizy – w postaci prezentacji multimedialnej – wybranych problemów i dylematów filozoficzno-egzystencjalnych okresu późnej dorosłości w kontekście pojęć, koncepcji antropologicznych i systemów pedagogicznych
15
studenci w grupach czteroosobowych gromadzą wiedzę na podstawie dostępnej literatury, źródeł internetowych oraz wywiadów z pracownikami społecznymi, a następnie przygotowują pisemny projekt
35 wykonanie i prezentacja - wraz z dyskusją - na ćwiczeniach pisemnych prac własnych studenta [_w_1] prezentacja multimedialna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)