Warsztaty terapii sztuką/moduł do wyboru Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Warsztaty terapii sztuką/moduł do wyboru
Kod modułu: 12-PE-PSS-S2-F.2-WTS
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Przedmiot warsztaty terapia przez sztukę ma umożliwić studentom informacji dotyczących technik pracy terapeutycznej z głównym uwzględnieniem terapii sztuką. Studenci poznają różnorodne techniki pracy z grupą na różnych etapach rozwoju grupy.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
uczestniczy w przygotowywaniu projektów i programów profilaktycznych, socjoterapeutycznych zarówno w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, jak i w środowisku otwartym [_K_1]
K_K02 [3/5]
ma świadomość konieczności indywidualnego podejścia do wychowanka z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego podopiecznego [_K_2]
K_K03 [3/5]
charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów społeczno-wychowawczych, a także wrażliwością i kulturą pedagogiczną; cechuje się kreatywnością i otwartością w kontaktach interpersonalnych. Aktywnie uczestniczy jako twórca lub odbiorca w życiu kulturalnym poziomie lokalnym i regionalnym [_K_3]
K_U09 [3/5] K_K06 [2/5]
potrafi sprawnie włączać się w istniejące (lub tworzyć własne) projekty i programy pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą. Potrafi wspierać dzieci i młodzież w trudnościach w komunikowaniu się i w relacjach z innymi, w sytuacji uzależnienia; podejmuje współpracę z rodzicami w zakresie działań profilaktyczno-terapeutycznych [_U_1]
K_U09 [3/5]
potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych; samodzielnie inicjuje i podejmuje skuteczne, oparte na podstawach naukowych i etycznych działania na rzecz jednostek, rodzin, grup i środowisk społecznych, wymagających wsparcia społecznego i terapeutycznego; potrafi w klarowny sposób wypowiadać się w mowie i na piśmie oraz sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych; potrafi dokonać krytycznej analizy wytworów kultury w celu określenia ich znaczenia w projektowaniu i realizacji działalności edukacyjnej [_U_2]
K_U03 [3/5] K_U05 [3/5]
ma praktyczne, pogłębione umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania i realizacji działań terapeutycznych (w tym o charakterze profilaktycznym, terapeutycznym, socjoterapeutycznym i socjopedagogicznym), komunikacji interpersonalnej, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu pracy terapeutycznej [_U_3]
K_U07 [2/5]
zna terminologię używaną w terapii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, zna fundamentalne zagadnienia z zakresu edukacji i terapii realizowanej w warunkach zróżnicowania społecznego, gospodarczego, kulturowego, w społecznościach wielokulturowych [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W09 [3/5]
zna pojęcia, metody i zasady procesu diagnozowania pedagogicznego dzieci i innych grup potrzebujących wsparcia. ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów terapeutycznych [_W_2]
K_W05 [3/5]
zna metody, formy stosowane w terapii na poziomie rozszerzonym, posiada wiedzę dotyczącą metod i technik socjoterapeutycznych, zna specyfikę procesu grupowego, posiada podstawową wiedzę z zakresu terapii grupowej, ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę dotyczącą podstaw aksjologicznych, ideologicznych, prawnych, organizacyjnych i pedagogicznych funkcjonowania instytucji organizujących różne formy terapii. [_W_3]
K_W05 [3/5] K_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praktyczna realizacja [_w_1]
Sprawdzenie czy student potrafi w oparciu o wiedzę i zdobyte umiejętności zrealizować praktyczne zajęcia. Sprawdzenie jak student radzi sobie z sytuacjami trudnymi w grupie i czy i w jaki sposób potrafi te sytuacje poddać refleksji.
_U_2 _W_1 _W_2 _W_3
ocena ciągła [_w_2]
Sprawdzenie czy student wykazuje się aktywnością, chętnie podejmuje zespołowe działania; angażuje się we współpracę; potrafi opracowywać i organizować adekwatne ćwiczenia oraz czynnie i twórczo uczestniczy w proponowanych ćwiczeniach. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć różne role w zespole
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Zajęcia warsztatowe - udział studentów w ćwiczeniach adekwatnych do poszczególnych etapów procesu grupowego Przedstawienie za pomocą metod aktywnych i środków audiowizualnych wybranych zagadnień teoretycznych Metoda projektów - konsultacje
15
Przygotowanie ćwiczeń adekwatnych do poszczególnych etapów procesu grupowego Wykonanie w małych grupach projektu dotyczącego zaplanowania działań terapeutycznych Lektura i analiza tekstów dotyczących
110 praktyczna realizacja [_w_1] ocena ciągła [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)