Seminarium magisterskie 2 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie 2
Kod modułu: 12-PE-PSS-S2-4SM.2
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Udział w kursie e-learningowym, Zapoznanie się z materiałami dydaktycznymi i ze wskazówkami metodycznymi dostępnymi w kursie. Kształtowanie i utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie opracowania pakietu videotutoriali za pomocą programu HyperCam (lub dowolnego innego programu o podobnych funkcjach). Tematyka videotutoriali dotyczy Tematyka videotutoriali dotyczy zagadnień edukacyjno-rozwojowym, terapeutycznych przeznaczonych dla dzieci i osób dorosłych ze specjalnymi potrzebami. Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie opracowania kursów zdalnych w jednym z systemów CLMS. Indywidualne samodzielne wykonanie kursu e-learningowego na wydziałowej platformie kształcenia na odległość w zastosowaniem składowych sytemu Moodle (Lekcja, Słownik pojęć, Zadania, Testy, Ankiety, Zasoby, inne); dobór materiałów dydaktycznych do zamieszczenia w kursie, ich analiza, obróbka i zamieszczenie w kursie przez odpowiedni interfejs.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułów w zakresu kształcenia ogólnego, podstawowego, kierunkowego.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki. [_K_1]
K_K06 [3/5]
Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na temat problemów edukacyjnych, wychowawczy, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. [_U_1]
K_U04 [3/5]
Posiada rozwinięte umiejętności badawcze, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze dostosowane do celów pracy . [_U_2]
K_U06 [1/5]
Ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o źródłach i miejscu pedagogiki w systemie nauk, stosuje ją w projektowaniu własnych poczynań badawczych. Zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych. [_W_1]
K_W02 [3/5] K_W04 [1/5]
Ma pogłębioną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, stosuje ją we własnych poczynaniach badawczych. Zna regulacje prawne i etyczne dotyczące funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych, problemy etyczne opiekunów-wychowawców, socjoterapeutów. [_W_2]
K_W13 [3/5] K_W16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca seminaryjna [_w_1]
Ocena opracowania poszczególnych rozdziałów teoretycznych pracy oraz rozdziału metodologicznego, ocena przygotowanych narzędzi badawczych.
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [_fs_1]
Metoda słowna, problemowa, instruktaż
45
opracowanie poszczególnych rozdziałów teoretycznych pracy oraz rozdziału metodologicznego, przygotowanie narzędzi badawczych.
120 praca seminaryjna [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)