Diagnoza i terapia osób z niepełnosprawnością sensoryczną Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Diagnoza i terapia osób z niepełnosprawnością sensoryczną
Kod modułu: 12-PE-PETP-S2-4DTONS
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Treści: - Diagnoza osoby z niepełnosprawnością sensoryczną - Narzędzia wykorzystywane w diagnozowaniu osób z niepełnosprawnością sensoryczną - Metody terapii wykorzystywane w pracy z osobami z niepełnosprawnością sensoryczną - Modyfikacja metod pracy z osobami z niepełnosprawnością sensoryczną wykorzystując ich potencjał - Wsparcie instytucjonalne i poza instytucjonalne w procesie terapeutycznym
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykazuje postawę poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się; uczestniczy w pracach zespołów interdyscyplinarnych, w przygotowywaniu programów edukacyjno-terapeutycznych [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K02 [2/5]
charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec ludzi z niepełnosprawnością sensoryczną, a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec nich i ich rodzin; Cechuje do otwartość w kontaktach interpersonalnych [_K_2]
K_K05 [4/5] K_K07 [2/5]
potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami oraz z osobami niepełnosprawnością sensoryczną [_U_1]
K_U03 [4/5]
posiada umiejętność prowadzenia badan naukowych, zna techniki i narzędzia metodologiczne przygotowujące do pracy pedagoga i asystenta osoby niepełnosprawnej w placówkach edukacyjnych, rehabilitacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych oraz instytucjach prowadzących szeroko rozumiane wsparcie osób niepełnosprawnych; ma praktyczne, pogłębione umiejętności poszukiwania twórczych metod pracy z osobami z niepełnosprawnością sensoryczną [_U_2]
K_U06 [4/5] K_U07 [4/5]
potrafi włączyć się w istniejące (lub stworzyć własne) programy terapeutyczne skierowane dla osób z niepełnosprawnością sensoryczną; umie samodzielnie dokonać diagnozy ich potrzeb [_U_3]
K_U04 [4/5] K_U09 [4/5] K_U10 [4/5]
ma podstawową wiedzę z zakresu specjalistycznej terminologii, metod terapii i z osobami z niepełnosprawnością sensoryczną [_W_1]
K_W05 [4/5]
posiada wiedzę z zakresu metod pracy z osobami z niepełnosprawnością sensoryczną [_W_2]
K_W11 [4/5] K_W12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja - pisemna [_w_1]
Opisujące poznane metody terapii wykorzystywanej w terapii osób z niepełnosprawnością złożoną
_U_1 _W_1 _W_2
prezentacja przestrzenna [_w_2]
Pokazująca umiejętność posługiwania jedną z metod wykorzystywaną w terapii osób z niepełnosprawnością złożoną
_K_1 _K_2 _U_2 _U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
wykład dotyczący teoretycznych podstaw metod wykorzystywanych w terapii osób z niepełnosprawnością złożoną; metoda pokazu oraz zajęć praktycznych poprzez zapoznanie studentów z poszczególnymi metodami i ćwiczenie umiejętności ich zastosowania w praktyce; metoda zajęć praktycznych wprowadzających poszczególne metod terapii osób z niepełnosprawnością złożoną
30
analiza literatury; przyswojenie przez studenta poszczególnych metod wykorzystywanych w terapii osób z niepełnosprawnością złożoną; nabranie wprawy w praktycznym wykorzystywaniu metod terapii osób z niepełnosprawnością sensoryczną
60 prezentacja - pisemna [_w_1] prezentacja przestrzenna [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)