Metodyka zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Metodyka zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Kod modułu: 12-PE-WIP-S2-4MZEW
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr letni 2017/2018
  • semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot wyposaża w wiedzę i umiejętności związane z samodzielnym projektowaniem i planowaniem zajęć edukacyjnych w klasach I-III, w duchu nowatorskich koncepcji pedagogicznych, skoncentrowanych na aktywnym uczeniu się dzieci i rozwijaniu ich indywidualnych uzdolnień.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułu: Podstawy zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
podejmuje samodzielną refleksję nad własną pracą i wyciąga z niej wnioski [_K_1]
umie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje z różnych źródeł w związku z przygotowaniem, realizacją, kontrolą i oceną zajęć edukacyjnych w klasach I-III i w przedszkolu, poznawaniem motywów i wzorów zachowań dzieci i rodziców, potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych [_U_1]
K_U01 [4/5] K_U04 [2/5] KN_U01 [4/5] KN_U02 [4/5] KN_U03 [2/5] KN_U04 [4/5] KN_U16 [2/5] KN_U17 [2/5] KN_U18 [2/5]
ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, która obejmuje podstawowe pojęcia z zakresu teorii i praktyki edukacyjnej [_W_1]
K_W04 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W01 [4/5] KN_W06 [4/5]
ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę (metodyczną) z zakresu różnych obszarów edukacyjnych specyficznych dla etapu edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz o podmiotach, środkach, metodach, formach i warunkach realizacji celów kształcenia [_W_2]
K_W05 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
scenariusz zajęć edukacyjnych dla klas I-III [_w_1]
samodzielne zaprojektowanie cyklu zajęć edukacyjnych dla każdej z klas I-III – porównawczo - na określony temat kompleksowy
_K_1 _U_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
pogłębione omówienie najbardziej wartościowych koncepcji edukacyjnych w kontekście zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej;
15
czytanie literatury przedmiotu;
20 scenariusz zajęć edukacyjnych dla klas I-III [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
dyskusja nad kryteriami oceny projektowanych prac – scenariuszy zajęć edukacyjnych; przedstawienie wyniku pracy samodzielnej – scenariusza cyklu zajęć klas I, II, III
15
czytanie wybranych scenariuszy zajęć edukacyjnych z różnych przewodników i czasopism pedagogicznych; przygotowanie projektów
50 scenariusz zajęć edukacyjnych dla klas I-III [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)