Współpraca przedszkola z rodzicami i środowiskiem Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Współpraca przedszkola z rodzicami i środowiskiem
Kod modułu: 12-PE-WD-S2-5WZR
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metod i form współpracy ze środowiskiem rodzinnym dziecka i środowiskiem lokalnym. Potrafi zaplanować i zrealizować obieg informacji o postępach w rozwoju dziecka w ramach diagnozy przedszkolnej. Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia pedagogizacyjne dla rodziców. Zna i stosuje różnorodne metody i formy komunikacji ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym dziecka. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane w własnym rozwojem zawodowym w zakresie współpracy przedszkola z rodzicami.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1]
K_K01 [3/5] KN_K01 [3/5] KNO_K02 [3/5]
utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych [_K_2]
K_K04 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K05 [3/5] KNO_K01 [3/5]
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych [_U_1]
K_U09 [3/5] KN_U14 [3/5] KN_U15 [3/5]
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych [_U_2]
K_U05 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U12 [3/5]
potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych [_U_3]
K_U10 [3/5] KNO_U03 [3/5] KN_U10 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U13 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych [_W_1]
K_W07 [3/5] KN_W04 [3/5] KNO_U03 [3/5]
ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych [_W_2]
K_W08 [3/5] KN_W05 [3/5] KN_W08 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej [_W_3]
K_W16 [3/5] KN_W12 [3/5] KN_W13 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
Studia literatury psychologicznej i pedagogicznej z zakresu planowania i dokumentowania pracy w przedszkolu
_W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
Sprawdzenie umiejętności pracy w grupie, oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia i analizowania działalności placówek wychowania przedszkolnego i zagadnień z nią związanych
_W_1 _W_2 _W_3
projekt [_w_3]
Sprawdzenie czy student potrafi przedstawić opis zmian koniecznych i potrzeb – jego zdaniem, do lepszego funkcjonowania instytucji przedszkola z uwzględnieniem najnowszych europejskich rozwiązań w dziedzinie edukacji przedszkolnej (próba stworzenia nowego, lepszego modelu placówki przedszkolnej).
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
Wykład wybranych podstawowych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
5
Lektura uzupełniająca, analiza wybranych zapisów prawa oświatowego; praca z tekstem
20 praca pisemna [_w_1]
ćwiczenia [_fs_2]
Metoda projektów Metoda projektów Prezentacje – przedstawienie przez studentów efektów grupowej pracy
10
Wykonanie grupowego projektu dotyczącego form współpracy przedszkola z rodzinnym domem dziecka Wykonanie grupowego projektu dotyczącego form współpracy ze środowiskiem lokalnym przedszkola Zebranie materiału i przygotowanie grupowej prezentacji
40 prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)