Pedagogika resocjalizacyjna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015

Nazwa modułu: Pedagogika resocjalizacyjna
Kod modułu: 12-PE-ZTP-S2-7PR
Kod programu: 12-S2PE12.2015
Semestr:
  • semestr zimowy 2017/2018
  • semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł umożliwia studentom rozszerzenie wiedzy z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej, szczególnie współczesnych tendencji i systemów w resocjalizacji nieletnich, a także funkcjonowania jednostek penitencjarnych oraz organizowania pomocy postpenitencjarnej. Studenci mają możliwość analizy i dyskusji problemów wynikających z praktyki, a także nabywają umiejętności holistycznego ujęcia osoby niedostosowanej społecznie oraz osadzonych w Zakładach Karnych.
Wymagania wstępne:
Podstawy pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie zagrożonych niedostosowaniem społecznym i demoralizacją [_K_1]
KN_K03 [2/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod oraz procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań resocjalizacyjnych, socjoterapeutycznych oraz wychowawczych w odpowiednich etapach edukacyjnych [_U_1]
KN_U07 [3/5]
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień teorii resocjalizacji, metodyki pracy z osobami niedostosowanymi społecznie, zagrożonymi demoralizacją, współczesnych patologii społecznych [_U_2]
K_U04 [4/5]
posiada rozwinięte umiejętności badawcze w ramach pedagogiki resocjalizacyjnej, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie resocjalizacji [_U_3]
K_U06 [3/5]
zna terminologię używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę resocjalizacji [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzające wiedzę z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej
_U_1 _U_2 _W_1
praca pisemna - badawcza [_w_2]
zawierający opis indywidualnego przypadku (lub zjawiska) z wykorzystaniem procedur badawczych
_K_1 _U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
wykład teoretycznych i praktycznych zagadnień z pedagogiki resocjalizacyjnej z wykorzystaniem metod audiowizualnych;
15
Lektura i analiza literatury, treści wykładów z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej , praca badawcza
15 kolokwium [_w_1] praca pisemna - badawcza [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)