Diagnoza pedagogiczna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Diagnoza pedagogiczna
Kod modułu: OW_D
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
Wszystkie efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Wymagania wstępne:
Dopisane zostaną w przyszłości na podstawie kodów modułów obligatoryjnych lub wcześniejszych specjalnościowych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student potrafi opisać specyfikę dziedziny jaką jest diagnostyka pedagogiczna oraz opisać jej przedmiot zainteresowań, wskazać jej rodowód i powiązania z innymi dziedzinami wiedzy. [OW_D _1]
K_W13 [3/5]
student wymienia etapy postępowania w diagnozie pedagogicznej, rozróżnia podstawowe procedury jej realizacji, wskazuje normy i inne kryteria ocen wykorzystywane w diagnozowaniu pedagogicznym. [OW_D _2]
K_W16 [1/5]
student opisuje problemy etyczne diagnozowania. [OW_D _3]
K_W19 [4/5]
student potrafi dobierać odpowiednio do natury zjawisk społeczno-wychowawczych rodzaje technik badawczych, konstruować podstawowe narzędzia dla zbierania danych oraz interpretować uzyskane rezultaty [OW_D _4]
K_U01 [1/5]
student posługuje się odpowiednimi terminami i pojęciami psychopedagogicznymi oraz kategoriami i terminami diagnostycznymi w opisie przebiegu i efektów diagnozy, potrafi sporządzić opinię diagnostyczną [OW_D _5]
K_U07 [3/5]
student potrafi wykorzystać rezultaty diagnozy do zaprojektowania stosownych działań interwencyjnych wobec osób lub środowisk [OW_D _6]
K_U10 [3/5]
student dostrzega znaczenie diagnozy pedagogicznej jako podstawy wszelkich działań opiekuńczo-wychowawczych, edukacyjnych, interwencyjnych, i pomocowych, jest przekonany o znaczeniu tego typu działalności pedagogicznej, jest wrażliwy na występowanie w otoczeniu i praktyce pedagogicznej problemów i sytuacji wymagających rozpoznania, jest gotowy do podejmowania takich działań oraz inicjowania ich u innych osób, potrafi współpracować w zespole diagnozującym [OW_D _7]
K_K03 [4/5]
student postępuje zgodnie z zadsadami etycznymi dotyczącymi sposobu prowadzenia badań diagnostycznych, jak też użytkowania ich rezultatów, oraz jest wrażliwy na postawę i zachowanie innych osób w zakresie postępowania w diagnozowaniu zgodnie z zasadami etyki. [OW_D _8]
K_K05 [4/5]
student postępuje zgodnie z zasadami etycznymi dotyczącymi postępowania z osobami badanymi oraz w zakresie wykorzystania rezultatów diagnozy i jej upowszechniania. [OW_D _9]
K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
SSQ [OW_D _w_1]
krótkie pytania ustrukturyzowane
OW_D _1 OW_D _2 OW_D _3
Projekt pisemny I [OW_D_w_2]
Konstrukcja narzędzia
OW_D _4
Projekt pisemny II [OW_D_w_3]
projekt realizacji diagnozy pedagogicznej sposobu i jakości funkcjonowania osób lub środowiska
OW_D _5
Raport [OW_D_w_4]
Raport ze zrealizowanego projektu,
OW_D _5 OW_D _6
Test [OW_D_w_5]
Krótki test sytuacyjny
OW_D _7 OW_D _8 OW_D _9
Egzamin [OW_D_w_6]
-
OW_D _1 OW_D _2 OW_D _3 OW_D _4 OW_D _5 OW_D _6 OW_D _7 OW_D _8 OW_D _9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [OW_D _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
30
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
60 Egzamin [OW_D_w_6]
ćwiczenia [OW_D _fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
30
Przygotowanie prac zaliczeniowych
60 SSQ [OW_D _w_1] Projekt pisemny I [OW_D_w_2] Projekt pisemny II [OW_D_w_3] Raport [OW_D_w_4] Test [OW_D_w_5]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)