Pedagogika specjalna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S1PE12.2015

Nazwa modułu: Pedagogika specjalna
Kod modułu: O_P_SP
Kod programu: 06-S1PE12.2015
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Treści kształcenia pozwalają na wprowadzenie studenta w podstawowe zadnienia pedagogiki specjalnej, ukazanie podstaw teoretycznych tej dyscypliny, kierunków i nurtów naukowych, przedstawienie wybranych problemów z zakresu pomocy osobom niepełnosprawnym. Wdrażają studenta do działalności w różnych środowiskach wychowawczych na rzecz osób wykluczonych, zagrożonych wykluczeniem /niepełnosprawnych/ oraz przygotowują do udzielania im fachowej pomocy pedagogicznej.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student podaje definicje podstawowych terminów dla pedagogiki specjalnej. [O_P_SP_1]
K_W01 [4/5]
Student określa przedmiot i zakres pedagogiki specjalnej oraz wskazuje na jego relacje z innymi dyscyplinami naukowymi. [O_P_SP_2]
K_W02 [4/5]
Student kompetentnie posługuje się wiedzą nt. różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej. [O_P_SP_3]
K_W13 [5/5]
Student prezentuje własne pomysły, wątpliwości i sugestie, argumentując je w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów w zakresie pedagogiki specjalnej i w odniesieniu do problematyki osób niepełnosprawnych. [O_P_SP_4]
K_U07 [3/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacyjnych i instytucjach realizujących działania wychowawcze i opiekuńcze, w tym również na rzecz osób niepełnosprawnych; potrafi nawiązywać współpracę z osobami będącymi / niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [O_P_SP_5]
K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [O_P_SP_w_1]
Obejmuje teoretyczne podstawy pedagogiki specjalnej jako dyscypliny.
O_P_SP_1 O_P_SP_2 O_P_SP_3
kolokwium [O_P_SP_w_2]
Pisemne kolokwium, dotyczącego etiologii zaburzeń rozwojowych, specyfiki psychospołecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych.
O_P_SP_4
praca pisemna [O_P_SP_w_3]
Projekt dotyczący pomocy osobom niepełnosprawnym, z uwzględnieniem współpracy z organizacjami i grupami realizującymi działania opiekuńcze i wychowawcze (praca w grupach).
O_P_SP_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [O_P_SP_fs_1]
Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych
15
Przygotowanie się do egzaminu
15 egzamin [O_P_SP_w_1]
ćwiczenia [O_P_SP_fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
15
Przygotowanie się do kolokwium i przygotowanie pracy zaliczeniowej
15 kolokwium [O_P_SP_w_2] praca pisemna [O_P_SP_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)